Re: Wat drink je nu?

4621
cremalover schreef: wo 08 mei 2024, 12:18 IMG_20240507_190652.jpgIMG_20240508_120632.jpg
Hoe is de Kimbo? Ik las in de Standard een artikel over een italiaanse barista die in NY een zaak was begonnen met de klassieke Kimbo bonen. Als het je bevalt haal ik misschien ook wel een zakje
Expobar Brewtus IV - Timemore 64s - Commandante C40

Re: Wat drink je nu?

4622
Zelf drink ik op de filter de Colombia en op de espresso de Ethiopië en brazilie. Heb sinds kort een abbo bij friedhats en dat is elke maand een leuke verrassing.

De koffie uit brazilie wordt omschreven als daily driver en dat snap ik ook. Het geeft echt de klassieke koffiesmaak en gebruik ik voor americanos en bij bezoek.
Expobar Brewtus IV - Timemore 64s - Commandante C40
Bijlagen

Re: Wat drink je nu?

4624
Op dit moment wat funky bonen van DAK, de Watermelon drops en Milky Cake voor espresso en de Pear Fizz voor filter. Eerste keer dat ik er besteld heb en bevalt me wel goed. En mijn nieuwe abonnement van April Coffee Roasters uit Kopenhagen is net binnen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Wat drink je nu?

4625
Onlangs een bezoekje gebracht aan Little Roastery in Amersfoort.

De Rwanda is geweldig in de filter.
De Cajamarca ( Peru) moet ik nog proberen , is voor de espresso.
Klein zakje kreeg ik mee om te proberen, maar ben vergeten wat dat ook alweer was :mrgreen:

Heel veel keus in ieder geval.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Re: Wat drink je nu?

4629
omeCoffee schreef: ma 13 mei 2024, 21:37 Ik denk dat in dat kleine zakje de nieuwe special, de El Limo, een natural anaerobic zit. Die is sinds vandaag verkrijgbaar en is de afgelopen weken af en toe meegegeven om te proberen.

Morgen een thuiswerkdag dus ik ga die even goed proberen in zowel filter als espresso.

Voordeel is dat de vrouw ook van huis is, want die zij laatst " ben je nu weer koffie aan het zetten ! " . Het was pas mijn derde.


dat uur :mrgreen: