Re: Little wordt beetje Big

4
Petje af! Het ziet er zo op de clip makkelijk uit maar ik zou het doodgriezelig vinden. Je moet er professionele krachtpatsers met apparatuur bij hebben klaarstaan. Gábor heeft ook weleens video's gemaakt van zo'n operatie. Brr!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Little wordt beetje Big

5
Het was wel een uitdaging! En toen de vrachtwagen aankwam, bleek dat de fabrikant niets had geregeld om de machine uit de vrachtwagen en in de bedrijfshal te krijgen.
Gelukkig zit er naast ons een handelaar in oud ijzer en die wilde wel even helpen met zijn heftruck. Wij zweetten zo nu en dan peentjes maar de buurman was super koelbloedig. Zo nu en dan moesten we als contragewicht fungeren om de heftruck met alle wielen aan de grond te houden of de brander in balans te houden.

Maar hij staat! Ik geloof dat in juli of augustus een team uit Denemarken (!) de brander komt aansluiten en in bedrijf stellen.

Spannende tijden!!
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Little wordt beetje Big

6
Ja het is wat anders dan een koelkast die wordt bezorgd, binnengedragen en aangesloten met medeneming van de oude koelkast.

Toen de man van Coffeexperts een Loring bezorgd kreeg was dat net zo. Ding komt aan, wordt op straat gezet en doei. Er bleek een aparte gasleiding nodig, die moest dan eerst nog worden aangevraagd en dergelijke.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Little wordt beetje Big

7
omeCoffee schreef:Zo nu en dan moesten we als contragewicht fungeren om de heftruck met alle wielen aan de grond te houden of de brander in balans te houden.
Als gecertificeerd heftruck (en verreiker) chauffeur frons ik hier wel mijn wenkbrauwen bij……
Afbeelding


Maar fijn dat hij er staat!
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: Little wordt beetje Big

8
Hahaha, ja als je het balanceren met contragewicht ziet op het filmpje. Ik zou m’n hart vasthouden. Doodeng.
Mooi dat het is gelukt. Nu maar wachten op de eerste boontjes … :D
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Little wordt beetje Big

9
manduca schreef:
omeCoffee schreef:Zo nu en dan moesten we als contragewicht fungeren om de heftruck met alle wielen aan de grond te houden of de brander in balans te houden.
Als gecertificeerd heftruck (en verreiker) chauffeur frons ik hier wel mijn wenkbrauwen bij……
Afbeelding


Maar fijn dat hij er staat!
Als volkomen leek fronste ook ik mijn wenkbrauwen en ben toen maar snel voor contragewicht gaan zorgen. Gelukkig ben ik daar heel goed in!
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Little wordt beetje Big

10
Frup schreef:Hahaha, ja als je het balanceren met contragewicht ziet op het filmpje. Ik zou m’n hart vasthouden. Doodeng.
Mooi dat het is gelukt. Nu maar wachten op de eerste boontjes … :D
Nou moet ik zeggen dat de brander in een soort kooi is gebouwd. Die kooi kwam gedurende de gehele operatie niet meer dan een centimeter of 5 van de grond. Dus als de boel wat uit balans raakte, door een kuil in de bestrating bijvoorbeeld, dan stond de boel al snel veilig op vaste grond.
Profitec Pro 800 - Timemore 078s