gilleko B. schreef:Joste schreef:omeCoffee schreef:ja die had ik hiervoor, maar die moest je hoog naar toeren trappen om de boel "los te gooien". In Amerika standaard geleverd met een turbo, dus 250PK ipv 165PK. Die CX 60 best rappe bak
️
‘Gelukkig’ heb ik een rijstijl conform mijn leeftijd +10 dus ik ben tevree met z’n prestaties
Eind deze maand ga ik met een Mazda 3 skyActiv X (hatchback) naar Italie. Ben benieuwd. Is een nieuwe motor voor mij.
Goede reis Joste. Fijne auto, heb ooit in een 323 gereden, die 3 aanmerkelijk verbeterd!
️[/quote]
Bijzondere motor die skyActive X. Je merkt het eigenlijk niet dat je met een uniek motorblok onder je rechter voet speelt. Ik vond start-stop systeem fraai. Je komt tot stilstand en de motor stopt. En omdat de motor stopt op een punt waarop het het eenvoudigst is om weer te gaan draaien, komt er geen startmotor aan te pas. Je rijdt gewoon weg en de motor draait weer. Een kleine accu zorgt ervoor dat een electromotor de boel in beweging brengt. De verbrandingsmotor neemt het direct over. Ik weet het, een elektrische auto of een hybride komt ook elektrisch in beweging maar de X is geen hybride. Het is een motor met diesel en benzine techniek en ik vond het te gek!!