Re: End game grinder

11
Wat wacht je nu op dan? Andere opties zijn geen optie voor je dus kun je net zo goed gewoon gaan bestellen. Je hebt jezelf al overtuigd blijkt uit je antwoorden. Voor minder dan de prijs ga je een EG1 niet krijgen....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

12
bobbee schreef:Wat wacht je nu op dan? Andere opties zijn geen optie voor je dus kun je net zo goed gewoon gaan bestellen.
Afbeelding
Je hebt jezelf al overtuigd blijkt uit je antwoorden. Voor minder dan de prijs ga je een EG1 niet krijgen....
Volgens mij geef ik aan dat de twijfel nog zit tussen de Weber Key of EG1
Afbeelding

13
kraaijcheck schreef:
bobbee schreef:Wat wacht je nu op dan? Andere opties zijn geen optie voor je dus kun je net zo goed gewoon gaan bestellen.
Afbeelding
Je hebt jezelf al overtuigd blijkt uit je antwoorden. Voor minder dan de prijs ga je een EG1 niet krijgen....
Afbeelding
Ok. Ik dacht dat de prijs je nog tegenhield.
De conisch vs groot flat. Mijn keus als ik alleen uit deze zou mogen kiezen is dan de EG1. Is dat ook niet wat jij wilt?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

14
bobbee schreef:
kraaijcheck schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Ok. Ik dacht dat de prijs je nog tegenhield.
De conisch vs groot flat. Mijn keus als ik alleen uit deze zou mogen kiezen is dan de EG1. Is dat ook niet wat jij wilt?
Ja uiteraard zou ik graag voor de EG1 gaan, maar voor meer dan de helft vd prijs heb ik de Key en ik vraag me af of die zoveel minder presteert. Daarnaast zou de kleine voetprint van de Key weleens heel mooi bij mijn Linea Micra kunnen passen. Vandaar dat er toch nog twijfel zit.

15
Ik snap het. Maar conisch en vlak is wel echt verschillend qua smaak en mondgevoel.

Misschien kun je een key 2e hands vinden. Dan kun je later misschien de key verkopen mocht je toch voor de EG1 willen gaan en is de schade niet zo groot.

Gerade bei #Kleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 4-176-9295

17
Tsja....het zijn Mazzer 83mm kony burrs. Dat smaak profiel is bekend en is conisch en zie geen logica waarom die anders zouden presteren in een andere behuizing behalve dat mensen dat zelf "beoordelen" en verspreiden. Maar goed, ik zit er ook weleens naast!

18
bobbee schreef:Tsja....het zijn Mazzer 83mm kony burrs. Dat smaak profiel is bekend en is conisch en zie geen logica waarom die anders zouden presteren in een andere behuizing behalve dat mensen dat zelf "beoordelen" en verspreiden. Maar goed, ik zit er ook weleens naast!
Afbeelding
Je kan goed gelijk hebben hoor. Ga hier puur af op wat ervaringen die ik online zag, waarin oa met de Niche vergeleken werd en de Key werd omschreven als een tussenvariant van de conische Niche en de platte EG1. Voor wat het waard is
Afbeelding

19
kraaijcheck schreef: wo 11 sep 2024, 11:41 Gisteren de EG-1 eens aan de tand gevoeld. Wat een mooie machine om te zien en te gebruiken. Ik heb nog weinig ervaring met single dose maar vind de workflow heel prettig en natuurlijk. De materialen zijn ongekend goed en het formaat van de maler viel mij enorm mee. De espresso’s die ik ermee gezet heb waren heerlijk, clean en veel diepte in de smaak. Vooral het zoet in de koffie was anders dan ik gewend was, een prettige aanvulling. Al met al dus zeer enthousiast over deze molen, maar de prijs blijft iets dat knaagt. Ergens denk ik: vol ervoor gaan en hier zie je echt wat waar je geld naartoe gaat. Daarnaast is de investering weer relatief klein als je zo'n molen dagelijks een paar keer gebruikt de komende 10-15 jaar. Ik denk dat dit een maler voor het leven is, enkel over heel wat jaartjes een keer de maalschijven vervangen misschien?
Nice dat de ervaring is bevallen. Ik heb zelf de V3 versie sinds december '23 en ben er nog steeds heeeel blij mee. Geweldige maler en denk niet eens meer aan andere malers. Het bedrag dat ik ervoor moest neerleggen ben ik allang al weer vergeten en zet er meerdere malen (pun intended) per dag geweldige koffie mee. Heb de Core en de Ultra burrs, maar gebruik eigenlijk alleen de Core's omdat ik voor 99% espresso of cappuccino's drink.
Slayer Espresso Single Group - Decent DE1XXL - Hario V60 Switch - Flair Pro 2 - Aeropress - NextLevel Pulsar
Weber EG-1 V3 - 1Zpresso K-Ultra

20
En nu ik mijn compressa heb verkocht heb ik een opeens een gevuld winkelmandje op weberworkshops.com..... :o

Ga ik nu op "Checkout" klikken.... Moet hem denk ik toch eerst eens een keer in het echt bekijken....
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58