Mijn Lelit Bianca is ineens uitgevallen en doet niets meer…alleen het lampje brandt nog. Verder geen reactie op iets meer (knopjes of hendel). Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik had dit al gevonden:
https://youtu.be/W1EoePVbFuY
Maar de knopjes (ik heb er maar 2) lijken nog volledig in gedrukt te zijn.
De LCC resetten dmv. de + even in te houden doet ook niets (er komt nooit iets op het display)
Hij deed de afgelopen paar keren ook een beetje gek, de pomp (denk ik? weet ik niet zeker) leek tijdens koffie zetten uit te vallen en weer terug te komen. Het geluid en de druk een paar keer weg en kwam weer terug.
Re: Lelit Bianca gaat niet meer aan…alleen lampje brandt nog
2De klantenservice van Lelit is echt heel goed en snel. Als je een mailtje stuurt dan heb je meestal binnen een paar uur een antwoord en oplossing
3Hoe oud is je machine? Als de machine nog geen 2 jaar jong is dan zou je contact op kunnen nemen met je verkoper.
Een andere optie is ons eigen forumlid pti van het hoofdkwartier. Zeker een aanrader om je machine naartoe te brengen voor reparatie. Heb ik vorig jaar mijn machine ook naartoe gebracht voor zijn onderhoudsbeurt en hij loopt als een zonnetje
Een andere optie is ons eigen forumlid pti van het hoofdkwartier. Zeker een aanrader om je machine naartoe te brengen voor reparatie. Heb ik vorig jaar mijn machine ook naartoe gebracht voor zijn onderhoudsbeurt en hij loopt als een zonnetje
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker
4Hij is van Juni 2021 dus ruim 3 jaartjes jong
Vorig jaar nog voor onderhoud geweest.
Ik ga de Lelit klantenservice eerst eens contacten, goede tip, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Vorig jaar nog voor onderhoud geweest.
Ik ga de Lelit klantenservice eerst eens contacten, goede tip, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
5Op advies van Lelit inmiddels de LCC en control box vervangen…maar helaas nog geen teken van leven..
6Vervelend. Waarschijnlijk niet, maar misschien staat ie vast in een standby modus?
www.youtube.com/watch%3Fv%3DeG_OglHTJa4 ... -GbYVYXpFQ
www.youtube.com/watch%3Fv%3DeG_OglHTJa4 ... -GbYVYXpFQ
7De link werkt niet bij mij..zou je hem nog eens opnieuw kunnen plaatsen?
Wel benieuwd...al denk ik dat een standby probleem ook al is uitgesloten door het vervangen van de LCC (neem aan dat dat daar wordt aangestuurd).
Wel benieuwd...al denk ik dat een standby probleem ook al is uitgesloten door het vervangen van de LCC (neem aan dat dat daar wordt aangestuurd).
8Even reverse engineeren, maar dit is de juiste link : https://www.youtube.com/watch?v=eG_OglHTJa4
%3F is een ?-teken
%3D is een =-teken
%3F is een ?-teken
%3D is een =-teken
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
9Thanks!
Interessant, mijn Lelit doet eigenlijk precies wat hij hier laat zien wanneer je hem inschakelt met de hendel omhoog.
Behalve dat bij mij de hendel gewoon omlaag zit.
Wel toevallig dat mijn machine de laatste keren dat hij nog werkte de pomp een paar keer uitviel.
Misschien iets mis met de schakelaar achter de hendel? Ga er vanavond even naar kijken.
Interessant, mijn Lelit doet eigenlijk precies wat hij hier laat zien wanneer je hem inschakelt met de hendel omhoog.
Behalve dat bij mij de hendel gewoon omlaag zit.
Wel toevallig dat mijn machine de laatste keren dat hij nog werkte de pomp een paar keer uitviel.
Misschien iets mis met de schakelaar achter de hendel? Ga er vanavond even naar kijken.
10Dat is inderdaad een hele goeie suggestie! Als je de hendel omhoog zet kun je in het servicemenu komen, dus als de schakelaar blijft hangen... Een druppeltje naaimachine olie in de voorzijde van de schakelaar is zeker het proberen waard!