Re: La pavoni

21
Vanmorgen met HK87 een twaalftal shots gemaakt met de CT1 en wat blijft het dan toch ook een heerlijke machine. Met de Fellow EKG Pro op 93C en in de hold stand konden we telkens bijvullen en shot na shot blijven maken zonder enige vorm van oververhitting of wat dan ook. Dat gaat met een Pavoni, Cremina oid never nooit lukken.

Het was een hele gezellige ochtend en ook leuk om de DF83V eens aan de tand te voelen en naast de Lagom 01 te zetten. En al helemaal leuk om het verschil tussen de 83mm schijven en de 102mm schijven te zijn. Wat lijken de 83mm schijven dan ineens klein. We hebben 4 verschillende bonen gebruikt en maar 2 sinkshots gehad op ongeveer 12 shots zonder dat we de bonen al eerder hadden gebruikt.

We hebben er in ieder geval weer iemand bij die aangestoken is door het hevelvirus :mrgreen: .
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

22
Erik82 schreef:Vanmorgen met HK87 een twaalftal shots gemaakt met de CT1 en wat blijft het dan toch ook een heerlijke machine. Met de Fellow EKG Pro op 93C en in de hold stand konden we telkens bijvullen en shot na shot blijven maken zonder enige vorm van oververhitting of wat dan ook. Dat gaat met een Pavoni, Cremina oid never nooit lukken.

Het was een hele gezellige ochtend en ook leuk om de DF83V eens aan de tand te voelen en naast de Lagom 01 te zetten. En al helemaal leuk om het verschil tussen de 83mm schijven en de 102mm schijven te zijn. Wat lijken de 83mm schijven dan ineens klein. We hebben 4 verschillende bonen gebruikt en maar 2 sinkshots gehad op ongeveer 12 shots zonder dat we de bonen al eerder hadden gebruikt.

We hebben er in ieder geval weer iemand bij die aangestoken is door het hevelvirus :mrgreen: .
Leuk om te lezen! Nu ga je met een La Pavoni ook nooit meerdere shots achter elkaar maken, dus oververhitting is in zo'n geval nooit een issue. Althans, laat ik het zo zeggen: bij mij komt het nooit voor dat ik meer maak dan 1 shot. Anders slinger ik de Pro800 aan.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

23
Ik maak vaak 3 shots en regelmatig 4 shots na elkaar.
Met de Bong isolator gaat dat uitstekend, zonder oververhitting.

Voor meer dan 4 shots pak ik een filterapparaat.
Het is dus prima mogelijk.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

24
GuidovW schreef:Ik maak vaak 3 shots en regelmatig 4 shots na elkaar.
Met de Bong isolator gaat dat uitstekend, zonder oververhitting.

Voor meer dan 4 shots pak ik een filterapparaat.
Het is dus prima mogelijk.
Ja, dat geloof ik meteen. Als ik 'm ook zo zou gebruiken zou een Bong isolator de oplossing zijn ja! Ik blijf gek op het machientje.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

25
Erik82 schreef: za 28 sep 2024, 17:02 Vanmorgen met HK87 een twaalftal shots gemaakt met de CT1 en wat blijft het dan toch ook een heerlijke machine. Met de Fellow EKG Pro op 93C en in de hold stand konden we telkens bijvullen en shot na shot blijven maken zonder enige vorm van oververhitting of wat dan ook. Dat gaat met een Pavoni, Cremina oid never nooit lukken.

Dit was eerlijk waar ontzettend leuk. Ik ben helemaal betoverend aan de strietman, wat een droom machine is het. Je kan er bijna niet mis mee schieten tenzij je veel en veelste fijn hebt gemalen. Maar anders dus ook al is de maling niet helemaal lekker afgesteld, krijg je toch gewoon een hele goeie kop koffie. Het is ook relatief makkelijk te leren allemaal. De zachte lever profiel in smaak is zo ontzettend anders als een pomp machine. Jaa dit is echt wat ik dus zocht 🫣😀

Ook leuk die malers van Erik, Haha dat is zon beetje het uiterste wat je kan hebben denk ik😅. Bij de gigantische 102mm blindburrs zagen mijn 83 er als dwergen uit.
Uit de lagom van Erik heb ik ook voor het eerst een anaerobic als fantastisch ervaren want ik hou er eigenlijk niet van. In mijn ervaring een krankzinnige smaakexplosie maar zonder de nare aftertaste van wat anaerobic koffie vaak heeft, ik was echt verbaasd nog nooit zon koffie gehad.

Nee dit was echt super leuk, ik wil erik ook bedanken. Super gastvrij, is ook echt flink bezig geweest voor mij al die kopjes koffie klaar zetten. 💪👍
Profitec go - G-iota DF83V | SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)