Re: Beste prijs/kwaliteit verhouding molen

71
omeCoffee schreef:
Keyser schreef:Ik heb met mijn molens: Eureka oro SD en niche zero prima consistentie. Ook zonder uitgebreide puckprep. Zou niet weten hoe je dat moet verpesten. Ook met mijn mazzer SJ weet ik het niet te verpesten. Met 55mm en een Vibiemme domobar kreeg mijn ex schoonvader er zonder puckprep en goede bonen er een prima espresso uit.
Jouw standaard is hoger dan gemiddeld. Voor jou is het mogelijk een slechte espresso, bocht, terwijl het voor een ander genieten is.
Ik zou toch eens nadenken over een nieuwe molen
Afbeelding
Haha misschien doe ik wel een "ome Co'tje"
Afbeelding

Re: Beste prijs/kwaliteit verhouding molen

72
Snap wel dat een vrouw niet blij is met maar 55mm en dat ze dan helemaal onder zit want valt niet te richten met zo'n kleintje. Dit is inderdaad nu letterlijk "gelul"

Hoppa! Ja ik maak hem gewoon want ben er echt flauw van.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Beste prijs/kwaliteit verhouding molen

73
Keyser schreef: za 26 okt 2024, 12:33 Ik heb met mijn molens: Eureka oro SD en niche zero prima consistentie. Ook zonder uitgebreide puckprep. Zou niet weten hoe je dat moet verpesten. Ook met mijn mazzer SJ weet ik het niet te verpesten. Met 55mm en een Vibiemme domobar kreeg mijn ex schoonvader er zonder puckprep en goede bonen er een prima espresso uit.
Jouw standaard is hoger dan gemiddeld. Voor jou is het mogelijk een slechte espresso, bocht, terwijl het voor een ander genieten is.
Volgens mij moet je nog een keer lezen wat er staat in mijn post aangezien het helemaal niet over mij ging ;) . Ik heb in dit hele topic trouwens nergens een vergelijking gemaakt met wat mijn standaard is dus waar je dat ineens vandaan haalt weet ik niet. Mijn smaak is namelijk lichte branding ofwel unimodale grote platte schijven en die heb ik in dit hele topic nergens aangeraden.

Ik geef alleen aan wat het verschil is tussen de verschillende soorten mainstream malers (geschikt voor medium en wat donkerder) en wat je voor welke prijs kunt verwachten maar blijkbaar is dat nogal moeilijk om te snappen als je zelf een compleet gebrek aan ervaring met dergelijke apparatuur hebt.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60