ACS Vostok

26
Hoi allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties heb nog veel moeten werken maar zal dit weekend mijn bevindingen delen.

Het is inderdaad een zware jongen om te tillen maar dat ben ik ook… was goed te doen.

Gr Luc

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pronk

Re: ACS Vostok

28
Machine is een genot om te zien. De controle op parameters nog nooit eerder gehad met een machine en ben dan ook hier druk mee bezig.

Omdat er dosering plaatsvindt op basis van druk (indien ingestelde druk wordt bereikt slaat een ventiel open en spoelt het overtollig water vanuit de groep de lekbak in) blijft de puck nogal nat t.o.v. klassieke hevels die ten einden van de extractie een aflopend drukprofiel hebben tot 0 bar overdruk. Hoop met een minder diep bakje (reeds besteld) dit euvel op te kunnen lossen. De machine instellen op een klassieke hevel leidt inderdaad tot een droge puck.

Daarbij vertoont de machine ook wat flex, relatie ligt hem hier in de totale overspanning van de achterste naar voorste voetjes (de machine is toch bijna 600 mm diep). Heb nu met sluitringen als proef de machine ondersteund en de flex is nu bijna 0. Een frame dat ondersteund wordt op 6 voetjes zou een ontwerpverbetering zijn naar mijn mening. Of een frame dat over de algehele diepte doorloopt van het voorste voetje naar het achterste zou mogelijk ook veel extra stijfheid introdocuren. Desalniettemin detailpunten voor mij en ontneemt zeker niet het plezier voor mij.

Nog een filmpje:

https://www.youtube.com/shorts/E0DcquzqCnc