Ik ben begonnen met een soort receptenschriftje waarin ik notities maak als er nieuwe koffie in huis is. Grammen, maalgraad, doorlooptijd etc en notities m.b.t. smaak.
Nu kwam ik een app tegen, Beanconqueror, die hiervoor gebruikt kan worden.
Kaffeemacher maakte er een video over: https://youtube.com/playlist?list=PLmDO ... MF-i7PB7J6
Heeft iemand hier ervaring mee? Het is een gratis app zonder in-app aankopen.
Re: Beanconqueror
2omeCoffee schreef: wo 23 okt 2024, 07:36 Ik ben begonnen met een soort receptenschriftje waarin ik notities maak als er nieuwe koffie in huis is. Grammen, maalgraad, doorlooptijd etc en notities m.b.t. smaak.
Nu kwam ik een app tegen, Beanconqueror, die hiervoor gebruikt kan worden.
Kaffeemacher maakte er een video over: https://youtube.com/playlist?list=PLmDO ... MF-i7PB7J6
Heeft iemand hier ervaring mee? Het is een gratis app zonder in-app aankopen.
Ik heb hem al jaren op m'n telefoon staan, maar gebruik de app eigenlijk niet meer.
Bij de buren van Home-Barista.com is een levendige thread, waar ook de maker in participeert.
Prima app, volgens mij, met steeds meer gebruikers en regelmatige updates.
Misschien moet ik het gebruik weer eens nieuw leven in blazen....
Gr, Guido
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
3Top! Ik was deze app kwijt en zocht er laatst naar. Werkt heel prettig weet ik nog uit het verleden.
4Ik zie dat de laatste keer dat ik Beanconqueror gebruikt heb, 20 augustus 2022 was
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60
5Vorige week kreeg ik de onderdelen binnen om met Beanconqueror aan de slag te gaan. Had de weegschaal en drukmeter, beide met bluetooth, besteld via BooKooCoffee. Scheelde een hoop geld vergeleken met SEP van Nakedportafilter. Sinds een maand werk ik met de Flair 58. Alles met elkaar werkt het prima maar ik moet nog meer inzicht krijgen in wat de resultaten mij vertellen. De topicstarter vertelde over een schriftje waar de resultaten in werden genoteerd. Dat heb ik ook een lange tijd gedaan (paar jaar) om meer vat te krijgen op het proces van een espresso maken. Veel moeite voor toch te weinig resultaat. Ik had een prima half automaat van een merk met rode letters, je weet wel. Toen die steeds vaker problemen gaf wilde ik er vanaf. Nu dus de Flair 58 en wat een vooruitgang. Veel meer controle en... hoe fout het soms ook gaat de espresso (= cappuccino) smaakt eigenlijk nooit verkeerd. Hoe anders was dat met die dure halfautomaat. En met Beanconqueror probeer ik er nog meer vat op te krijgen. En het is voor mij ook een heel leuk spelletje met als resultaat een heerlijke cappucino.
6Ik heb inmiddels al heel wat kolommen gevuld maar het wordt steeds minder overzichtelijk. Dus ik ga maar eens met die app spelen. Er komen verschillende nieuwe specials aan en die mag ik uitproberen. Hartstikke leuk om te doen, zeker met m’n nieuwe vriend Philos !Bret schreef:Vorige week kreeg ik de onderdelen binnen om met Beanconqueror aan de slag te gaan. Had de weegschaal en drukmeter, beide met bluetooth, besteld via BooKooCoffee. Scheelde een hoop geld vergeleken met SEP van Nakedportafilter. Sinds een maand werk ik met de Flair 58. Alles met elkaar werkt het prima maar ik moet nog meer inzicht krijgen in wat de resultaten mij vertellen. De topicstarter vertelde over een schriftje waar de resultaten in werden genoteerd. Dat heb ik ook een lange tijd gedaan (paar jaar) om meer vat te krijgen op het proces van een espresso maken. Veel moeite voor toch te weinig resultaat. Ik had een prima half automaat van een merk met rode letters, je weet wel. Toen die steeds vaker problemen gaf wilde ik er vanaf. Nu dus de Flair 58 en wat een vooruitgang. Veel meer controle en... hoe fout het soms ook gaat de espresso (= cappuccino) smaakt eigenlijk nooit verkeerd. Hoe anders was dat met die dure halfautomaat. En met Beanconqueror probeer ik er nog meer vat op te krijgen. En het is voor mij ook een heel leuk spelletje met als resultaat een heerlijke cappucino.
Profitec Pro 800 - Timemore 078s
7Ik ben onlangs ook lekker aan het spelen geslagen met mij Flair 58.
Verbazingwekkend fijn ding! Mijn Acaia Pearl past er helaas niet onder.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
8Je hebt toch ook een Lunar?manduca schreef:Ik ben onlangs ook lekker aan het spelen geslagen met mij Flair 58.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
9Die ligt op het werk voor bij de aeropress. Maar misschien verhuist de flair daar ook wel heen
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
10‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’