Re: The Decaf Project Coffee Kit by James Hoffmann

11
Emm jaa toch onderschat hoe snel het is gegaan bij giraffe. 😅
Dan toch maar de 60 gram zakjes van Sprout. 6 kopjes bij een dosering van 15 gram.

Stond er in eerste instantie niet eens bij stil maar dat is toch iets over de €80 per kilo voor wat decaf🤯

Dan mag je wel hopen dat je eerste maling ergens in de buurt komt anders blijf je maar bezig met instellen. Als je echt pech hebt kan er een kans zijn dat je niet eens 1 kopje eruit krijgt
Dat wordt wel een beetje billenknijpen voor mensen met een e61 machine + platte schijven maler 😂😂
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

Re: The Decaf Project Coffee Kit by James Hoffmann

12
Ik ga er zeker geen espresso van trekken en wacht even op de proefsessie met James Hoffman. Ik verwacht dat het een "cupping" sessie wordt. Daar heb je maar weinig koffie voor nodig en het kan niet mislukken. Zie de instructie hieronder.

De prijs van 20 euro voor 4x60 gram vind ik helemaal niet gek gezien de logistieke operatie die eraan vooraf is gegaan. De groene koffie is eerst ingekocht, vervolgens naar 3 verschillende decaf fabrieken gestuurd, waarvan twee in Duitsland en één in Canada, daarna verzonden naar tientallen branders over de hele wereld en tenslotte door die branders geroosterd en verpakt. En dat allemaal in relatief kleine hoeveelheden. Je koopt dus niet gewoon koffie voor 80 euro per kilo, maar een proefsessie voor 20 euro.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino