Re: De LONDINIUMs afdeling

1531
Die Strega is van mij geweest. Het was mijn eerste ervaring met een hevelmachine en ik kan niet zeggen dat ik het lastig vond ermee te leren werken.
Ik heb hem twee jaar geleden te koop aangeboden voor een vraagprijs van € 1.200, wat een nette prijs werd genoemd. De huidige vraagprijs is hetzelfde en ook nu wordt deze prijs netjes genoemd. Ik kan me zo voorstellen dat, als je deze machine netjes onderhoudt, de prijs over een jaar niet veel veranderd zal zijn.

Dus een mooie machine waar je nog jaren plezier van kunt hebben maar die je ook weer kunt doorverkopen als je toe bent aan wat anders.
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

1534
Barre Koffie schreef: di 12 nov 2024, 11:39 Ik durf het bijna niet te vragen in deze afdeling,…
Maar wat is het voordeel van een Londinium boven een Strietman? De eenvoud van de Strietman spreekt mij namelijk nogal aan.
Meest in het oog springende verschil is de invloed op de zetdruk. Voor de Londinium doet de veer dat, voor de Strietman doe je het zelf.
Verder is de tank in de Londinium groter of zit deze op vast water (in Strietman elke keer bijvullen).
Gerelateerd aan bovenstaande: opwarmtijd Strietman is korter.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

1535
En daarnaast niet geheel een onbelangrijk detail voor wie ook met enige regelmaat melkdranken moet maken of graag drinkt: Alle londiniums hebben een gesloten boiler systeem en hebben een stoompijp om melk op te schuimen.
De strietman heeft een open boilertje en kan dus geen melkdranken maken.

1536
Streitman heeft een saturated group. Daardoor is de temp heel stabiel en perfect voor espresso. Hij is lekker snel opgewarmd.

Verder heeft hij voor mij ook nadelen zoals de groep die veel te laag zit voor een weegschaal en een kopje, je kunt er niet mee stomen wat ik belangrijk vind. Ben je vervent espresso lurker dan is de Strietman waarschijnlijk de beste keus. Je moet zelf de druk opbouwen met je hand ipv de veer van Londium. En niet te vergeten, want hoewel de strietman erg mooi gemaakt is in kleine oplage is die in vergelijk met andere machines behoorlijk aan de prijs voor wat je krijgt. Voor mij zou het niks zijn. Allemaal zo persoonlijk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1538
youssef88 schreef: vr 22 nov 2024, 15:04 https://easyupload.io/8xkmmy

iemand enig idee waar dit tikkende geluid vandaan kan komen? t klinkt of een soort luchtbubbel of druppel die constant aan t druppelen is. zie geen water of iets lekker in machine. maar tis wel irritant dan nog uren nadat de machine uitstaat dat getik te horen
Duurt te kort, twee seconden? Of ik heb de video niet goed ontvangen.

Je kunt met een dunne rol zoals in een rol aluminiumfolie zit aan je oor heel nauwkeurig nagaan waar het geluid het luidste is.

Kan het uitzetten/krimpen van een leiding zijn, zoals centrale verwarmingen ook weleens doen in huis.

Of de verwarming in de boiler.

Maar zonder duidelijk wat langdurig en stabiel filmpje is er niet veel van te zeggen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1540
Het beeld zegt me niets, er klinkt wel heel zachtjes wat getik ergens maar heb je al met zo'n dunne lange pijp aan je oor vastgesteld waar het exact vandaan komt, met de machine geheel open, dus zijwanden en bovenkant eraf?

Tikt het ook 's ochtends vroeg voordat de machine aan gaat, en als de stekker niet eens in het stopcontact zit?

Dan kan het ook van een ander apparaat komen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino