Re: Koffie in de krant of op het web

841
Interessante maar sombere documentaire. Ook de Accademia del espresso, bij het La Marzocco museum. Moet daar toch eens heen als we in Florence komen.
Het onderzoek zal blijkbaar uitwijzen of en welke nieuwe soorten haalbaar zijn die meer klimaatbestendig zijn. Dat is dan tenminste iets positiefs.
Verder word ik er niet vrolijker van. Ook dat veel jongeren geen interesse meer hebben. Of dat bossen worden gekapt als boeren ermee stoppen. Boeren die slechts 3 tot 5 % ontvangen (wie zijn de zakkenvullers in de keten?).
Brrrrr. Mijn koffiekop voelt nu half leeg i.p.v half vol.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

844
"vonden één groot verschil tussen koffiedrinkers en niet-koffiedrinkers: het aantal bacteriën van de soort Lawsonibacter asaccharolyticus. Mensen die regelmatig koffie dronken, hadden tot acht keer hogere niveaus van deze bacterie dan degenen die geen koffie dronken, en dit verschil bleef consistent bij mensen over de hele wereld."

https://scientias.nl/koffiedrinken-heef ... je-darmen/
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

846

cremalaver schreef:
bobbee schreef: za 26 okt 2024, 13:46 Klimaatverandering hou je niet tegen helaas, de ijstijd was er ook 1.
Tegen deze was wat te doen.En is zelfs nu nog iets te doen.
Ik zie de luchthavens bijvoorbeeld voller dan ooit.Het interesseert niemand.Iedereen denkt IK leef nu en IK heb recht op deze vakantie.IK heb daar hard voor gewerkt.Triest.
Ik bedoel dat er ooit dus klimaatverandering was terwijl er geen vliegtuigen, veel auto's waren, geen intensieve veeteelt en geen landbouw gif en in NL geen grootschalige koffie import. En geen Harleys!

Het milieu is waar we wat aan kunnen doen. Klimaat doet wat hij wilt. Natuur zorgt altijd voor een oplossing.

Fijne vakantie!
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

847
bobbee schreef: do 05 dec 2024, 13:55
cremalaver schreef:
bobbee schreef: za 26 okt 2024, 13:46 Klimaatverandering hou je niet tegen helaas, de ijstijd was er ook 1.
Tegen deze was wat te doen.En is zelfs nu nog iets te doen.
Ik zie de luchthavens bijvoorbeeld voller dan ooit.Het interesseert niemand.Iedereen denkt IK leef nu en IK heb recht op deze vakantie.IK heb daar hard voor gewerkt.Triest.
Ik bedoel dat er ooit dus klimaatverandering was terwijl er geen vliegtuigen, veel auto's waren, geen intensieve veeteelt en geen landbouw gif en in NL geen grootschalige koffie import. En geen Harleys!

Het milieu is waar we wat aan kunnen doen. Klimaat doet wat hij wilt. Natuur zorgt altijd voor een oplossing.

Fijne vakantie!
Afbeelding
Dat had andere oorzaken.Tegen een scheve aardas doe je niks.Gelukkig komt dit niet zo vaak voor.
Maar wat je aanvoert is geen excuus om rekening met het milieu te houden.
De Harley staat al 2l10 jaar stil.

848

cremalaver schreef:
cremalaver schreef: Tegen deze was wat te doen.En is zelfs nu nog iets te doen.

Fijne vakantie!
Afbeelding
Dat had andere oorzaken.Tegen een scheve aardas doe je niks.Gelukkig komt dit niet zo vaak voor.
Ik zei niet dat er een excuus is om niks te doen. We moeten sowieso zuinig zijn op ons ruimteschip. Dat doe ik al 40 jaar.

849
bobbee schreef: do 05 dec 2024, 14:48
cremalaver schreef:

Fijne vakantie!
Afbeelding
Ik zei niet dat er een excuus is om niks te doen. We moeten sowieso zuinig zijn op ons ruimteschip. Dat doe ik al 40 jaar.
Goed bezig dan.