Pakket vandaag binnen. Het ziet er weer fantastisch uit Joost! Dank je wel!
Het pakket had wat vertraging door de landelijke post drukte. Daarna was ik een weekje met vakantie. Dus deze week zal ik met het proeven beginnen.
Re: Nieuwe koffie testten?
22Aller eerst super leuke actie!
Ik vond het een zeer leuke ervaring om deel te nemen aan het testpanel.
Materiaal:
Eureka mignon XL
Lelit Anna PL41EM
Espresso:
15 gram input 30 gram output, 30 seconden.
Noten:
Chocola, citrus
Mooie geurende espresso. Voor mij heeft de espresso een fijn mond gevoel, maar wat aan de zure kant. Ik ervaarde het als een fijn zuurtje.
Cappuccino*:
*havermelk
Ik vond het geen interessante cappuccino. Ik proefde eigenlijks vooral de havermelk en amper de koffie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vond het een zeer leuke ervaring om deel te nemen aan het testpanel.
Materiaal:
Eureka mignon XL
Lelit Anna PL41EM
Espresso:
Noten:
Chocola, citrus
Mooie geurende espresso. Voor mij heeft de espresso een fijn mond gevoel, maar wat aan de zure kant. Ik ervaarde het als een fijn zuurtje.
Cappuccino*:
*havermelk
Ik vond het geen interessante cappuccino. Ik proefde eigenlijks vooral de havermelk en amper de koffie.
Re: Nieuwe koffie testten?
23Bij mij idem. Aangemeld maar tot op heden geen bericht of boontjes ontvangen. Geen ramp natuurlijk. Misschien een volgende keer.Drankdier schreef:Die van mij zijn volgens mij nog nieteens onderweg.
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper
Nieuwe koffie testten?
24Vandaag gaan de laatste boontjes erdoorheen. Ik ga de ratio een beetje verder oprekken naar 1:3 kijken wat dat gaat doen.
Tot nu toe heeft de wat grovere maling met een snelle doorlooptijd van 18 sec en een ratio van 1:2 de beste uitwerking gehad bij mij. Lekker fruitig, zacht van smaak, met hinten van grapefruit en cacao. Heel erg toegankelijk deze koffie als espresso. Drinkt lekker weg.
Nou de hogere ratio was geen succes daar kreeg ik te veel bitter eruit. Ik heb mijn notities inmiddels ook verzonden.
Bedankt Joost voor deze ervaring. Hopelijk kunnen jullie wat met mijn bevindingen.
Tot nu toe heeft de wat grovere maling met een snelle doorlooptijd van 18 sec en een ratio van 1:2 de beste uitwerking gehad bij mij. Lekker fruitig, zacht van smaak, met hinten van grapefruit en cacao. Heel erg toegankelijk deze koffie als espresso. Drinkt lekker weg.
Nou de hogere ratio was geen succes daar kreeg ik te veel bitter eruit. Ik heb mijn notities inmiddels ook verzonden.
Bedankt Joost voor deze ervaring. Hopelijk kunnen jullie wat met mijn bevindingen.