https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B458099omeCoffee schreef: wo 18 dec 2024, 20:30Het setje 233M is vandaag binnengekomen. Mag ik je vragen welke maat schroefjes je hebt gebruikt? Ik wil voorkomen dat ik de verkeerde erin draai.Koffiedrap schreef:Ik pak gewoon de worm vast met blote de blote hand, je hebt er best goed grip op en het loskrijgen was makkelijk.omeCoffee schreef: vr 13 dec 2024, 22:38 Gaaf! Was de schijf die p de as van de motor is gemonteerd een beetje makkelijk los te krijgen? Ik las ergens dat dat wel een beetje lastig is omdat de boel meedraait.
Het gat van de 233M lijkt een fractie groter te zijn dan de I200D daardoor heb ik de montage schroeven vervangen door verzonken schroeven, hiermee centreert de schijf zich heel mooi.
Ik vroeg me trouwens nog af of je de schijven eerst een paar kilo El Cheapo bonen hebt gevoerd voordat je er goede bonen mee ging malen.
Deze schroefjes.
Ik maal gewoon iedere keer mijn dosis. Verder geen goedkope bonen doorheen gehaald. Heb dit ook nooit gedaan maar waar is dit eigenlijk voor nodig?