bobbee schreef: vr 03 jan 2025, 12:52
Ik heb ook nog nooit een ongeluk gehad ermee. Denk dat mensen het idee van omdraaien met heet water bang maakt.
Daarnaast denk ik dat de flow control cap niet kan creëren wat de normale filter kan. Maar dat is een suggestie want zelf nooit gebruikt.
Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een ongeluk gehad, dus dat zal inderdaad wel meevallen. Maar het ventiel ("flow control filter cap") houdt wel voortijdig leeglopen tegen, dus je kunt hetzelfde recept gebruiken zonder draaien en dat is wel gemakkelijk. Daarnaast gebruik ik op mijn werk de Aeropress Go die een stuk kleiner is dan de standaard Aeropress en met het ventiel past er meer water in dan met de inverted methode.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met het ventiel versus normale filter, maar ik gebruik het ventiel in plaats van de standaard zwart plastic gaatjes kap en blijf gewoon het papieren filter gebruiken (of soms het metalen filter). Dus het ventiel komt niet in plaats van het filter.
Het ventiel wordt verkocht met de aanprijzing dat het een espressoachtig resultaat met een beetje crema geeft. Dat zie ik niet zo, dus daarvoor hoef je het volgens mij niet te kopen.