WMF premium service

1
Goedenmorgen,

Tijdens schoonmaken van de koffie uitloop, heb ik de de luchtaanzuigbuis erafgedraaid, daarbij is het kopje afgebroken en zit nog vast in de koffie uitloop,
Zojuist gebeld met WMF in Amsterdam, de persoon die de emails beantwoord is in bespreking, dus de telefoniste geeft aan dat ik binnen 3 dagen een reactie krijg. :( op mijn vraag die ik gisteren per email heb gedaan. Advies was om bij de winkel van aanschaf dat te bestellen, of via de webshop , dekoffiethuiswinkel. Ik heb dus de webshop gebeld in Dieren, die hebben mij direct te woord gestaan en verteld dat het onderdeel (luchtaanzuigbuisje) uit Duitsland moet komen met een levertijd van 10 dagen !!!!! dit onderdeel ligt dus niet op voorraad bij WMF in Amsterdam.
Daar schrikken ze zelf ook van als winkel,de 10 dagen die zij noemen,is de info die zij van WMF in eerste instantie hebben gekregen,waar het blijkbaar dus toch sneller kan, tenminste als de vertegenwoordiger zich er tegen aan bemoeit (hij wil volgens mij wel)
Het gaat om artikel, Milchschäumer komplettArt.Nr. 60 8468 9990 en Luchtaanzuigbuisart.nr. 60 8430 9990.
IK heb de machine 3 weken geleden nieuw gekocht, deze reactie aan de telefoon had ik dus niet verwacht van WMF.
10 dagen zonder koffie, net dat je gewend bent aan de lekkere koffie.
de tekst achter op hun folder: Maakt u zich geen zorgen als er onverhoopt toch iets misgaat, de WMF Premium Service.
Laatst gewijzigd door whitesnake op di 02 nov 2010, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.

WMF premium service

2
Ik heb vanmiddag de dealer opgebeld en uitgelegd wat er is voorgevallen, en duidelijk gemaakt dat ik dit niet verwacht bij zo'n koffiemachine, dat dit zo snel stuk kan gaan, en zo'n koud service contact door WMF service hotline.
Heb ik aangegeven aan de dealer dat als het niet wordt opgelost ik de koffiemachine terug breng naar de winkel, en mijn geld terug wil.

Zojuist telefoontje gehad van de dealer, dat de vertegenwoordiger van WMF direct de onderdelen opstuurt, dus sneller dan 10 dagen. Ben verrast dat het nu opeens wel kan.

De dealer vertelt mij dat ik gewoon koffie en espresso kan drinken zonder dat luchtaanzuigbuisje.
We wachten af......
Laatst gewijzigd door whitesnake op ma 01 nov 2010, 21:57, 6 keer totaal gewijzigd.

Re: WMF premium service

3
Is dat 'premium service' of gewoon 'parts support'?

Ik kan bijna alle onderdelen van mijn 50 jaar oude La Peppina ook nog bestellen en binnen 10 dagen in huis hebben. Heb ik geen premium service voor nodig.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

4
premium service, geld tot 2 jaar na aanschaf, is een support zoals ik dat lees als er onverhoopt iets misgaat, zoals bij mij nu gebeurde, ik ga er vanuit dat ze de onderdelen nu onder garantie naar mij toesturen.( die 2 onderdelen kosten namelijk los, 27 euro(luchtaanzuigbuisje) + ?50? euro (koffieuitloop).
Even afwachten hoe dit bij mij nu afloopt.
Ik vind het gewoon jammer dat ik dit op deze manier heb meegemaakt, het blijkt maar weer,je moet dus toch eerst een probleem gehad hebben, om te weten wat zo'n WMF premium service in houdt. Ik moet zeggen dat ik bij aankoop van deze machine toch echt hogere verwachtingen bij heb gehad. Die indruk wordt namelijk in de folder en door verkoper duidelijk naar voren gebracht.

5
Een heleboel vragen komen bij mij op. Dit is ongeveer hetzelfde aanzuigbuisje als de Solis Ultra, WMF 1000 en een paar Schaerers. Systeem is in verschillende vormen al 5 of 6 jr in productie, vooral bij bedrijfsmachines. - Waarom plukt jouw dealer er zolang niet eentje van een occassion, showmodel of voorraad exemplaar? Problem solved en hoeft niemand zich druk te maken om een plastic buisje. Heeft niemand daar nou aan gedacht? - Waarom moet de koffieuitloop ook vervangen worden? Kan niemand in die winkel dat stukje draadeind verwijderen? Dit begrijp ik allemaal niet.
Er gaat niets boven morgen.

6
whitesnake schreef:Ik moet zeggen dat ik bij aankoop van deze machine toch echt hogere verwachtingen bij heb gehad. Die indruk wordt namelijk in de folder en door verkoper duidelijk naar voren gebracht.
Dan bel je ze op en zeg je dat. Zeg ze gewoon dat de service in geen enkele manier uitblinkt waardoor het premium mag heten, en dat het apparaat zodanig aan de prijs was dat je die service wel mag verwachten. Daarnaast kun je je teleurstelling uitspreken in de bouwkwaliteit van een apparaat van 1700 euro.
Fabrikanten horen niets liever te willen dan consumenten die aangeven hoe het beter kan.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit