Re: Voorstellen!

23
Na veel wikken en wegen is de kogel door de kerk en heb ik via Marktplaats een leuk setje aangeschaft:
-Crem One 1b
-Expobar/Cunill Tranquilo

De Crem is net een half jaar oud, de maler al wat ouder en die wil ik op korte termijn gaan vervangen door een Eureka Mignon Turbo of XL, maar op Marktplaats komen die volgens mij niet veel voorbij of ze zijn zo weer weg. Bij Coffeefriend staat een nieuwe Turbo voor 499, lijkt me ook geen slechte deal.

De Crem was voor mij niet bekend maar de looks van dit apparaat bevallen me wel.
De Tranquilo kan ik verder niet veel over vinden, zelfs geen specificaties of zo. De prijs van de set was dusdanig dat ik de maler eigenlijk als een gratis bonus beschouw.

Nu maar eens kijken of ik het voor elkaar krijg om een goede espresso te maken, en wat dan straks het verschil zal zijn met een andere maler.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door sanookh op do 06 mar 2025, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

25
sanookh schreef:Na veel wikken en wegen is de kogel door de kerk en heb ik via Marktplaats een leuk setje aangeschaft:
-Crem One 1b
-Expobar/Cunill Tranquilo

De Crem is net een half jaar oud, de maler al wat ouder en die wil ik op korte termijn gaan vervangen door een Eureka Mignon Turbo of XL, maar op Marktplaats komen die volgens mij niet veel voorbij of ze zijn zo weer weg. Bij Coffeefriend staat een nieuwe Turbo voor 499, lijkt me ook geen slechte deal.

De Crem was voor mij niet bekend maar de looks van dit apparaat bevallen me wel.
De Tranquilo kan ik verder niet veel over vinden, zelfs geen specificaties of zo. De prijs van de set was dusdanig dat ik de maler eigenlijk als een gratis bonus beschouw.

Nu maar eens kijken of ik het voor elkaar krijg om een goede espresso te maken, en wat dan straks het verschil zal zijn met een andere maler.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leuk hoor! Daar kan je lekker mee gaan experimenteren en geef niet te snel op als het niet zonder lukt er wat lekker uit te krijgen.
Er zijn hier genoeg mensen die je verder kunnen/willen helpen om obstakels te overwinnen.

Veel plezier ervan.

NB: ik twijfel een beetje over een andere maler en heb nu een Turbo, wie weet komt er wat op mijn pad waardoor ik de Turbo de deur uit doe.
Afbeelding

26
Nu 2 weken in het bezit van de Crem One 1b en deze bevalt in principe prima en heeft me doen inzien dat ik verrast ben door de vooruitgang in de koffie kwaliteit en dat ik niet meer terug wil naar een volautomaat. Maar....

Het apparaat verdient een hele mooie plek op het aanrecht, maar op de plek die wij hem toegewezen hebben op het aanrecht komt hij niet tot zijn recht. Doordat hij (schuin) in een hoek staat neemt hij nog meer ruimte in beslag en de huidige maler (Expobar/Cunill Tranquilo is ook best fors, waardoor het geheel een soort muur vormt waar je van schrikt als je de keuken in komt. Helaas is een ander plekje niet mogelijk.

Dit heeft me doen beslissen om vandaag het volgende te bestellen:
Een Solis Barista Perfetta Plus 1170 en een DF64v
De Solis is op dit moment een aanbieding bij iBood voor 299,-, en de DF64v is bij homebarista.be te koop voor 375,-. Voor die prijs vind je geen betere maler denk ik, met 65mm DLC schijven. Omdat ik gemerkt heb dat je voor iedere boon je GoD maler weer opnieuw af moet stellen heb ik gekozen om vooraf de bonen te gaan wegen en een single dose maler te gebruiken.
Voor de Solis zullen er best betere alternatieven zijn maar dit apparaat heeft een kleine footprint wat voor onze keuken blijkbaar noodzakelijk is.

De Crem One 1b en de Expobar/Cunill Tranquilo gaan dus in de verkoop. Ik zal ze binnenkort hier ook aanbieden maar als je nu al interesse hebt kun je een PM sturen
Afbeelding
Afbeelding

27
Maler is idd prima optie. Koffiemachine staat op 15 bar en kan waarschijnlijk niet aangepast worden verder is die 54mm en heb je dus andere accescoires nodig dan voor je creme one
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

28
mr Blanc schreef: di 25 mar 2025, 14:20 Maler is idd prima optie. Koffiemachine staat op 15 bar en kan waarschijnlijk niet aangepast worden verder is die 54mm en heb je dus andere accescoires nodig dan voor je creme one
Accessoires had ik nog niet aangeschaft (op weegschaal na) dus dat is gelukkig geen punt.
Ondertussen is de Crem en de Expobar verkocht en is de DF64v net binnen. Daar proef ik zelf met mijn volautomaat al een verschil.
Ben me bewust van de beperkingen van de Solis maar ik hoop dat dat geen (groot) punt zal zijn.