Re: Ervaringen met de WPM Konos? Overstap naar conisch en single dosing

22
nicholas schreef: vr 30 mei 2025, 18:50 Het zal de Konos worden.
Ik kreeg een bericht terug van Honne, maar eerlijk gezegd vond ik het niet echt overtuigend. Mijn indruk is ook dat hun nieuwe maler eerder gericht is op medium tot light roasts ipv medium/dark.

Daarnaast heb ik ook input gevraagd aan TomsGrinderLab (de man achter de YouTube-video die hier eerder werd gepost). Hij heeft beide malers vergeleken en raadt me aan om voor de Konos te gaan.

Keuze dus gemaakt! Ben benieuwd en laat zeker weten hoe hij me bevalt.
Lijkt me sterk dat hij de Honne v2 heeft. Niemand heeft die nog. Ik denk dat hij verwart met de v1, maar die heeft een ander maalwedm.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

23
robinfcb schreef: za 31 mei 2025, 05:20
nicholas schreef: vr 30 mei 2025, 18:50 Het zal de Konos worden.
Ik kreeg een bericht terug van Honne, maar eerlijk gezegd vond ik het niet echt overtuigend. Mijn indruk is ook dat hun nieuwe maler eerder gericht is op medium tot light roasts ipv medium/dark.

Daarnaast heb ik ook input gevraagd aan TomsGrinderLab (de man achter de YouTube-video die hier eerder werd gepost). Hij heeft beide malers vergeleken en raadt me aan om voor de Konos te gaan.

Keuze dus gemaakt! Ben benieuwd en laat zeker weten hoe hij me bevalt.
Lijkt me sterk dat hij de Honne v2 heeft. Niemand heeft die nog. Ik denk dat hij verwart met de v1, maar die heeft een ander maalwedm.

Ah excuses voor de verwarring, hij had het inderdaad over de V1. Dit was zijn reactie toen ik hem vroeg wat hij zou kiezen tussen de Honne (V1) en de Konos.

“Right now it would be the Konos. I love the Honne but there is a new version coming out, maybe later this year. I had version one of the Honne ad loved it (one of the top three) but I later came to hear of several owners who had unsolvabIe alignment issues. Version two has different burrs so not sure what they will aim for but from my communication with Honne so far I think they are shifting from the medium/dark to medium and medium/light.”
Londinium-Eureka75e-ECM Giotto-Mazzer Major-Fiorenzato T80-

25
nicholas schreef: di 03 jun 2025, 18:50 Ik was van plan de Konos te bestellen, maar de Europese versie is helaas pas in het najaar beschikbaar.
Daarom is het uiteindelijk een Monolith MC6 geworden, die naar verwachting in augustus verzonden wordt. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit!
Gefeliciteerd! De MC6 is een meesterwerk en ik lees alleen maar positieve reacties van gebruikers.

Leuk zeg, mijn Kafatek staat ook voor augustus ingeroosterd. 😀
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V SSP(Lab Sweet) & Baratza sette 270 WI & 1zpresso ZP6 & pre-order Kafatek Monolith Titan SDRM