Re: Wat drink je nu?

5231
Nu bij Alley Cat een filterkoffie besteld van Manhattan, de Brazil anaerobic van Silvia Roberto.

Tsja, heel clean en zacht maar te weinig spannends te ontdekken. Het tegengestelde van wat ik verwacht van een anaerobic fermentatie. Vind het jammer, was wel prima koffie hoor maar ik ga weer lekker zelf aan de slag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5233
MichaelvDuuren schreef:Vanuit de camping een heerlijk bakkie van de Manhattan Sweet Valley.
Lekker zoet, met een klein zuurtje (ik vermoed door de Dripper waardoor de temperatuur wat minder wordt, kan dat?)
Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die heb ik een tijdje geleden ook gehad maar dan de espresso versie. Idd zoet met een zuurtje. Ik wist het zuurtje te temperen als ik het begin van het shot een lage druk hanteerde (met Lelit bianca flow control).

Ik weet niet welke trucjes je op een dripper toe kan passen. Misschien juist een langere of kortere bloom?
Afbeelding
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

5234
MichaelvDuuren schreef: do 17 jul 2025, 09:06 Vanuit de camping een heerlijk bakkie van de Manhattan Sweet Valley.
Lekker zoet, met een klein zuurtje (ik vermoed door de Dripper waardoor de temperatuur wat minder wordt, kan dat?)
Afbeelding
Afbeelding

Ligt het nou aan mijn ogen er op, of is die koffie haast een soort limonade achtig zo doorzichtig en tegen de grens van rood aan?

Is dat nou heel grof gemalen, of is dat echt een eigenschap van die koffie bonen.

Of kijk ik er, met mijn halve kleurafwijking gewoon heel raar tegenaan :mrgreen:

Ziet er wel heel spannend uit!
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

5235
Warheart schreef:
MichaelvDuuren schreef: do 17 jul 2025, 09:06 Vanuit de camping een heerlijk bakkie van de Manhattan Sweet Valley.
Afbeelding
Afbeelding

Ligt het nou aan mijn ogen er op, of is die koffie haast een soort limonade achtig zo doorzichtig en tegen de grens van rood aan?

Is dat nou heel grof gemalen, of is dat echt een eigenschap van die koffie bonen.

Of kijk ik er, met mijn halve kleurafwijking gewoon heel raar tegenaan :mrgreen:

Ziet er wel heel spannend uit!
Het is een licht gebrande boon die over het algemeen wat lichter is als drank maar vaak ook wat sneller doorloopt.

Mijn maling is een stuk fijner dan wat ik bij andere bonen had, maar ik gebruik nu sinds deze vakantie de Dripper omdat ik een normale waterkoker gebruik. Door de Dripper krijg ik niet zoveel fijne maling die de doorvoer verstoort van het papier.

5236
bobbee schreef:Nu bij Alley Cat een filterkoffie besteld van Manhattan, de Brazil anaerobic van Silvia Roberto.

Tsja, heel clean en zacht maar te weinig spannends te ontdekken. Het tegengestelde van wat ik verwacht van een anaerobic fermentatie. Vind het jammer, was wel prima koffie hoor maar ik ga weer lekker zelf aan de slag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verkoopt ook mooie Isaac rijfietsen. Wat is dat toch die combi fietsen en koffie. Der zit iets maar hoe dat nu komt weet ik niet.

Afbeelding

5237
gilleko B. schreef: zo 20 jul 2025, 19:37
bobbee schreef:Nu bij Alley Cat een filterkoffie besteld van Manhattan, de Brazil anaerobic van Silvia Roberto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verkoopt ook mooie Isaac rijfietsen. Wat is dat toch die combi fietsen en koffie. Der zit iets maar hoe dat nu komt weet ik niet.

Afbeelding
Die prijzen😅😅😅😅😅😅

5238
cremalaver schreef:Die prijzen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ziek he.... Ik vind het ook niet normaal, maar heel af en toe doe ik dit om te vergelijken met mijn eigen brouwsels.

Of bedoel je de prijs van de fietsen?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5239
Al langer willen proberen en ook bezoekje aan Dune staat nog op mijn verlanglijstje, nu voor de vakantie maar eens iets besteld bij deze “lokale” brander
ACS Vesuvius Evo Leva (DS) - G-iota Pro83VS SSP LS
Bezerra Strega (PSM) - etzMAX LM
La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL
Bijlagen

5240
bobbee schreef:
cremalaver schreef:Die prijzen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ziek he.... Ik vind het ook niet normaal, maar heel af en toe doe ik dit om te vergelijken met mijn eigen brouwsels.

Of bedoel je de prijs van de fietsen?
Precies, even een benchmark proberen te krijgen ter vergelijk van je eigen koffie, met dien verstande dat mijn eigen creaties niet zelden als overwinnaars over de streep komen. En fietsen zijn heel duur (geworden).

Afbeelding