Tsja, heel clean en zacht maar te weinig spannends te ontdekken. Het tegengestelde van wat ik verwacht van een anaerobic fermentatie. Vind het jammer, was wel prima koffie hoor maar ik ga weer lekker zelf aan de slag.

Die heb ik een tijdje geleden ook gehad maar dan de espresso versie. Idd zoet met een zuurtje. Ik wist het zuurtje te temperen als ik het begin van het shot een lage druk hanteerde (met Lelit bianca flow control).MichaelvDuuren schreef:Vanuit de camping een heerlijk bakkie van de Manhattan Sweet Valley.
Lekker zoet, met een klein zuurtje (ik vermoed door de Dripper waardoor de temperatuur wat minder wordt, kan dat?)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ligt het nou aan mijn ogen er op, of is die koffie haast een soort limonade achtig zo doorzichtig en tegen de grens van rood aan?MichaelvDuuren schreef: do 17 jul 2025, 09:06 Vanuit de camping een heerlijk bakkie van de Manhattan Sweet Valley.
Lekker zoet, met een klein zuurtje (ik vermoed door de Dripper waardoor de temperatuur wat minder wordt, kan dat?)
Het is een licht gebrande boon die over het algemeen wat lichter is als drank maar vaak ook wat sneller doorloopt.Warheart schreef:Ligt het nou aan mijn ogen er op, of is die koffie haast een soort limonade achtig zo doorzichtig en tegen de grens van rood aan?MichaelvDuuren schreef: do 17 jul 2025, 09:06 Vanuit de camping een heerlijk bakkie van de Manhattan Sweet Valley.
Is dat nou heel grof gemalen, of is dat echt een eigenschap van die koffie bonen.
Of kijk ik er, met mijn halve kleurafwijking gewoon heel raar tegenaan![]()
Ziet er wel heel spannend uit!
Verkoopt ook mooie Isaac rijfietsen. Wat is dat toch die combi fietsen en koffie. Der zit iets maar hoe dat nu komt weet ik niet.bobbee schreef:Nu bij Alley Cat een filterkoffie besteld van Manhattan, de Brazil anaerobic van Silvia Roberto.
Tsja, heel clean en zacht maar te weinig spannends te ontdekken. Het tegengestelde van wat ik verwacht van een anaerobic fermentatie. Vind het jammer, was wel prima koffie hoor maar ik ga weer lekker zelf aan de slag.
Die prijzengilleko B. schreef: zo 20 jul 2025, 19:37Verkoopt ook mooie Isaac rijfietsen. Wat is dat toch die combi fietsen en koffie. Der zit iets maar hoe dat nu komt weet ik niet.bobbee schreef:Nu bij Alley Cat een filterkoffie besteld van Manhattan, de Brazil anaerobic van Silvia Roberto.
️
Ziek he.... Ik vind het ook niet normaal, maar heel af en toe doe ik dit om te vergelijken met mijn eigen brouwsels.cremalaver schreef:Die prijzen
Precies, even een benchmark proberen te krijgen ter vergelijk van je eigen koffie, met dien verstande dat mijn eigen creaties niet zelden als overwinnaars over de streep komen. En fietsen zijn heel duur (geworden).bobbee schreef:Ziek he.... Ik vind het ook niet normaal, maar heel af en toe doe ik dit om te vergelijken met mijn eigen brouwsels.cremalaver schreef:Die prijzen
Of bedoel je de prijs van de fietsen?