Re: Cafelat Robot Barista

241
Robin070 schreef:
B003 schreef: ma 21 jul 2025, 17:18 En vergeet niet een klein beetje smeermiddel op de buitenkant van de ring te doen met je vinger als ie er op zit. Dat zat ook bij de Robot geleverd. Foodsave silicon. Het vereist nog enige kunst om die ring er precies goed in te krijgen. Ik deed er een kaasprikkertje tussen waarmee je makkelijk aan de binnenkant rond de ring kan gaan en hij recht zit.
Op het filmpje is te zien dat die het aan de binnenkant doet, ik zal morgen een poging wagen om het erop te krijgen.
Dan heb ik dat destijds verkeerd gelezen denk ik. En al 3x gedaan
Afbeelding
.

244
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Siliconen die foodsave zijn. Ik geloof dat wel maar het blijft chemische shit die je naar binnen krijgt.

Afbeelding
Wat bedoel je? Dat vet?
Ja, dat smeer je op een seal, wordt warm en daardoor vloeibaarder. Het is foodsave, maar wat het nu precies wel of niet doet met je bio huishouding weet ik niet.

Afbeelding

248
Robin070 schreef:Ring vervangen is prima gelukt. Helaas de espresso zetten niet. Je voelt wel dat die weer druk heeft maar de koffie stroomt eruit alsof er water uit de kraan loopt.

Wat kan het nog meer zijn?
Oude koffie, te grove maling, te licht gebrande koffie, koffiemolen die geen espresso making kan maken, te koud water, versleten maalschijven, maalschijven die niet recht uitgelijnd zijn. Moet iets van deze dingen zijn in deze volgorde.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!