Lagom Casa 65

1
Beste forumleden,

Heeft iemand hier een Lagom Casa in zijn koffie corner staan? Ik wil een conische maler naast mijn flat, mijn oog is gevallen op een Lagom casa. Lees er veel goeds over. Heeft iemand een Casa met de 65mm burrs? Zou graag eens langs komen om de smaken te vergelijken met mijn flat burr grinder. Ik mis namelijk het zoete en stroperige profiel van conische burrs.

Als de casa goed bevalt gaat eventueel de flat in de verkoop.
Strietman CT2 | 01 | Gaggimate

Re: Lagom Casa 65

2
Ik heb zo ongeveer twee weken geleden èèn besteld en verwacht het met 1-2 weken te ontvangen.

Het zoete stroperige profiel van conische malers is niet altijd waar en Option-o profileert de Casa eigenlijk ook niet als zo èèn.

Ik persoonlijk heb een kinu m47 voor als ik zo een profiel wens.
De Casa, klinkt gek, heb ik eigenlijk genomen voor lichtere branding. Voor de moderne hippe koffiesoorten.

Ik weet niet hoe ver je woont maar we kunnen contact houden voor later een koffie uurtje.
Laatst gewijzigd door Hk87 op di 16 sep 2025, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
You can't buy experience

4
Klopt, ik heb er een en ben er erg tevreden mee. Je bent van harte welkom in Nijmegen.

Voor de weet: de Casa maalt anders dan een klassieke conische maler als de Niche. De Casa produceert aanzienlijk minder fines en doet het ook heel aardig met wat lichtere branding en filter. Wat dat betreft lijkt hij wel wat op de Comandante handmaler.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

5
bvds schreef: di 16 sep 2025, 10:31 Klopt, ik heb er een en ben er erg tevreden mee. Je bent van harte welkom in Nijmegen.

Voor de weet: de Casa maalt anders dan een klassieke conische maler als de Niche. De Casa produceert aanzienlijk minder fines en doet het ook heel aardig met wat lichtere branding en filter. Wat dat betreft lijkt hij wel wat op de Comandante handmaler.
Nou komt dat even goed uit. Woon zelf ook in Nijmegen.

6
koffiegg schreef: di 16 sep 2025, 17:16
bvds schreef: di 16 sep 2025, 10:31 Klopt, ik heb er een en ben er erg tevreden mee. Je bent van harte welkom in Nijmegen.

handiger om ff te appen. zie PB.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

7
koffiegg schreef:

Nou, en dan heb je Bas een hele goede! Niet alleen voor de casa in dit geval maar sowieso een bron van kennis en kunde! Veel plezier!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

8
bobbee schreef: di 16 sep 2025, 21:31
koffiegg schreef:

Nou, en dan heb je Bas een hele goede! Niet alleen voor de casa in dit geval maar sowieso een bron van kennis en kunde! Veel plezier!
Danku danku! We gaan zaterdag al proeven :)

10
Hk87 schreef: do 25 sep 2025, 12:34 En, hoe is dit nog gegaan?
Ben wel benieuwd eigenlijk hoe de ervaring is geweest.

Top apparaat. Nu ben ik geen fijnproever maar de shots uit de casa waren erg goed. En in combinatie met een strietman al helemaal. Wat bas eigenlijk al benoemde, het is gee typisch conische maler. Bij een washed geisha van rumbaba hadden we genoeg acidity en ook body!

Dank nogmaals Bas!