Ik wil al een tijdje heel graag een topic uitdragen waarin we elkaar aanbevelingen doen voor koffiebonen waarbij medium roast het allerlichtste is dat mag. Dus enkel dark roast tot maximaal medium roast.
Friedhats, DAK en al dat soort bonen zijn hier verboden.
Ik trap af met waar ik zelf het meest bekend mee ben, en dat is ook de branderij waar ik het vaakst heb besteld in mijn koffie loopbaan, en waar de meesten hier ook bekend mee zijn:
Het Hoofdkwartier.
Ik kom daar vaak op terug als ik wat meer klassieke koffie wil drinken, en ik heb daar eigenlijk zo goed als nooit een misser gehad.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, want ik vind dat er echt veel te weinig aanbevelingen worden gedaan binnen dit segment. En ik merk zelf ook dat ik te weinig branderijen daarvan ken.
Re: Koffie aanbevelingen - Roast Spectrum zonder het L-woord
2Top topic!!
Voor mij ook Hoofdkwartier, en dan specifiek de herfstmelange. Maar eigenlijk heb ook ik nooit iets ontvangen van hen waar ik niet tevreden over was.
Brandzaak hoort overigens ook bij mijn favoriete branderijen
Voor mij ook Hoofdkwartier, en dan specifiek de herfstmelange. Maar eigenlijk heb ook ik nooit iets ontvangen van hen waar ik niet tevreden over was.
Brandzaak hoort overigens ook bij mijn favoriete branderijen
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta
3Ik ben benieuwd of je een aanbeveling hebt uit het assortiment van Brandzaak.
Hun prijzen zijn heel erg ok. De koffies uit hun standaard assortiment vind ik namelijk vrij vlak van smaak. Mijn vergelijk met Giraffe en Leha (Serious-Coffee) is qua prijs natuurlijk niet eerlijk.
Nog twee voor de liefhebbers van donkerder gebrand: Café du Jour en Schot.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Hun prijzen zijn heel erg ok. De koffies uit hun standaard assortiment vind ik namelijk vrij vlak van smaak. Mijn vergelijk met Giraffe en Leha (Serious-Coffee) is qua prijs natuurlijk niet eerlijk.
4Schot lijkt me een leuke on te proberen, heb zojuist de website gekeken en ik ken het voor de rest niet maar het ogenschijnlijk had ik gezegd weet een hipster tent met light roast assortiment.HanR schreef: zo 19 okt 2025, 23:02 Ik ben benieuwd of je een aanbeveling hebt uit het assortiment van Brandzaak.
Cafe du jour ken ik ook niet maar ik vind het wel bijzonder en uniek dat je er je eigen blend kan samenstellen uit allerlei Arabica bonen.
Maar net zo bijzonder dat je daarna nog zelf een percentage mag kiezen voor als je ook Robusta toegevoegd wil hebben.
Giraffe heb ik onlangs eens besteld, heeft mijn ogen doen openen toen. Niet zozeer om de koffiebonen zelfmaar toen uit de 1zpresso handmaler kreeg ik daaruit echt lekkere koffie. Maar uit de KafaTek SDRM was dat een stuk saaier en een achteruitgang te noemen. Ik had daar persoonlijk heel veel moeite mee om te begrijpen hoe dat nou kon.
Serious coffee spreekt me niet aan.
You can't buy experience