Vergane bekabeling Profitec

1
Hallootjes

Had van de week een temperatuur storing op de PID van mijn Profitec Pro700. Bij het openen van de machine kwam ik dot tegen, een vergane kabel van de temperatuur sensor. Bij verder onderzoek was de isolatie ook onder de zwarte mantel helemaal vergaan. De kabel raakte niet directe hete onderdelen van de machine.
Wie heeft dit ook meegemaakt?
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
  • Profitec Pro700
  • Mazzer Philos i200D/233M/SSP HU
  • Bialetti

Re: Vergane bekabeling Profitec

3
Het ziet er op de foto ook eerder uit als mechanische beschadiging dan als beschadiging door hitte.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

4
fob schreef: do 15 jan 2026, 14:59 Het ziet er op de foto ook eerder uit als mechanische beschadiging dan als beschadiging door hitte.
Bij aanraking verpulverde het compleet tot poeder.
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
  • Profitec Pro700
  • Mazzer Philos i200D/233M/SSP HU
  • Bialetti

5
Zou het kunnen dat Profitec in een batch verkeerde kabel heeft gebruik en ze deze wellicht kosteloos vervangen?
Ik had een XL waarvan er een barstje in de maalkamer zat, deze is kosteloos gerepareerd incl verzendkosten naar Italië en terug.

Je zou profitec kunnen mailen?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!