Weber core maalschijven

1
Hi! Heb jij weber core schijven liggen en doe je er niets mee? Dan neem ik ze graag van je over.

Online staan ze nieuw voor 212,95
Ik weet niet zo goed wat ze tweedehands waard zijn. Daar moet ik me nog even in verdiepen maar komende we denk ik wel uit

Stuur gerust een berichtje als je ze te koop hebt!
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

Re: Weber core maalschijven

3
Emass schreef:Niet te koop maar hou er rekening mee dat dit de ‘kale’ prijs is. Er komt bij Weber nog import en verzending bij. Dat loopt flink extra in de kosten als je een eerlijke prijs bepaalt.
Hee Emass

Dank voor de info. Daar had ik even niet aan gedacht.
Mocht iemand de schijven ooit nieuw besteld hebben en terug kunnen vinden wat de import en verzendkosten waren, laat het me weten
Afbeelding
Afbeelding
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

4
Rosanne schreef: do 29 jan 2026, 16:00
Emass schreef:Niet te koop maar hou er rekening mee dat dit de ‘kale’ prijs is. Er komt bij Weber nog import en verzending bij. Dat loopt flink extra in de kosten als je een eerlijke prijs bepaalt.
Hee Emass

Dank voor de info. Daar had ik even niet aan gedacht.
Mocht iemand de schijven ooit nieuw besteld hebben en terug kunnen vinden wat de import en verzendkosten waren, laat het me weten
Afbeelding
Afbeelding
Vgm was het bij iemand 22.5% invoer bovenop de prijs incl verzending. Dat was wel op n prijs van >4k
Expobar Brewtus - Weber EG-1 core & ultra burrs - Commandante C40

6
ErikvW schreef: do 29 jan 2026, 21:32 Heeft Weber tegenwoordig niet een Warehouse in Duitsland?
Ja, mijn eg-1 is vanuit Duitsland gekomen. Momenteel wordt het verstuurd vanuit Taiwan, kan je zien in de availability tab bij hun producten.
Expobar Brewtus - Weber EG-1 core & ultra burrs - Commandante C40

7
Emass schreef: do 29 jan 2026, 14:23 Niet te koop maar hou er rekening mee dat dit de ‘kale’ prijs is. Er komt bij Weber nog import en verzending bij. Dat loopt flink extra in de kosten als je een eerlijke prijs bepaalt.
LWW heeft al jaren een magazijn in Duitsland dus met BTW e.d. heb je niks te maken. De prijs in euros is gewoon wat je betaald en verzenden valt ook best mee. Let wel goed op want niet alles komt altijd uit Duitsland dus vraag het ze vooraf via de mail als het niet duidelijk is. Mijn BIRD heb ik ook 3 maanden later laten leveren omdat ze ervoor niet in Duitsland op voorraad waren en ze dan uit Taipei moesten komen wat ruim €100 duurder zou worden met invoer.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

8
Erik82 schreef:
Emass schreef: do 29 jan 2026, 14:23 Niet te koop maar hou er rekening mee dat dit de ‘kale’ prijs is. Er komt bij Weber nog import en verzending bij. Dat loopt flink extra in de kosten als je een eerlijke prijs bepaalt.
LWW heeft al jaren een magazijn in Duitsland dus met BTW e.d. heb je niks te maken. De prijs in euros is gewoon wat je betaald en verzenden valt ook best mee. Let wel goed op want niet alles komt altijd uit Duitsland dus vraag het ze vooraf via de mail als het niet duidelijk is. Mijn BIRD heb ik ook 3 maanden later laten leveren omdat ze ervoor niet in Duitsland op voorraad waren en ze dan uit Taipei moesten komen wat ruim €100 duurder zou worden met invoer.
@Erik82 heb jij een Bird?
Afbeelding

Wat vindt je ervan? Ik overweeg de Roadrunner te kopen voor vakantie, maar ben wel benieuwd naar bevindingen van gebruikers hier.

10
MichaelGaggia schreef: za 21 feb 2026, 15:15
Erik82 schreef:
@Erik82 heb jij een Bird?
Afbeelding

Wat vindt je ervan? Ik overweeg de Roadrunner te kopen voor vakantie, maar ben wel benieuwd naar bevindingen van gebruikers hier.
Ja die heb ik. De BIRD vind ik geweldig voor heavy processed koffies en geeft dan een unieke en intense smaak die ik met geen enkele brewer heb kunnen behalen. Echt mijn go-to voor zulke type koffies. Voor alle andere type verwerkingsmethodes vind ik andere brewers beter. Er zijn ook genoeg mensen die hem wel goed vinden voor bijvoorbeeld washed koffies. Voor vakantie zou ik dan eerder een Orea Z1, OXO Rapid brewer of Aeropress aanraden alhoewel ik zelf niet zo'n groot fan van de Aeropress ben.

Voor de prijs van de Roadrunner zou je het wel kunnen proberen daar waar de BIRD erg duur is maar ook ontzettend mooi gemaakt. Het is ook een genot om mee te werken want de manier van koffie maken is uniek en je kan er veel mee variëren.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer