Na weer een tijdje "terug" in de half automaten te zijn, blijft de drang van het hebben van een lever toch wel rond gaan in mijn hoofd.
Immers hebben wij er bij het ontwerp van de nieuwe keuken vorig jaar er al rekening mee gehouden, dus geen bovenkastjes en aansluitingen voor vast water en afvoer.
Als ik uit moet gaan op uiterlijk zou ik voor de Nurri L-type leva gaan want die is in mijn ogen gewoon de mooiste, maar als ik zo eens kijk wat die tegenwoordig kosten dan laat ik die wel aan mij voorbij gaan, want ik weet niet (lees denk niet) dat ík zó veel verschil zal kunnen behalen tussen een Nurri en bijvoorbeeld een Profitec Pro 800 V2.
Had in het begin ook gekeken naar een Londinium, maar ook die gaat voor mijn idee meer kosten dan ik uit wil geven en dan nog afgezien van het importeren.
Heb heel even een Strega overwogen maar ik heb te vaak gelezen dat een PSM mod meer dan aangeraden is om de smaak te verbeteren, en bovendien is de plastic kap op de groephoofd mij ook een doorn in het oog.
Er zijn nog wel wat andere machines die ik gezien heb zoals een Izzo Alex Leva, en bijvoorbeeld een Quikmill Rapida, maar die kunnen óf niet zonder pomp(je) werken of hebben geen vast wateraansluiting.
Zie ik nog machines over het hoofd in de buurt van de 3k of is dan mijn beste optie toch een Profitec ?
Het is bijna tijd om te kiezen.
1Profitec Pro 800 V2 / Mazzer Philos
Aeropress, Hario V60/Hario Neo, Chemex
Aeropress, Hario V60/Hario Neo, Chemex