Hoi Allemaal,
Willen jullie eens met mij meedenken.
Sinds een aantal dagen komt bij het zetten van espresso de bardruk niet meer boven de 4 uit.
Hij doet er ook 12 a 13 seconde er over om de eerste druppels er uit te krijgen.
Ik heb het douchscherm al schoongemaakt. Heb de bar druk wat omhoog gezet. Maar het lijkt niet te werken.
Heeft 4 maanden geleden nog onderhoud gehad. Ik weet niet hoe ik een filmpje kan toevoegen. Maar misschien zegt dit al genoeg
https://youtube.com/shorts/m4fVzUKqOoQ
Re: Bezerra magica komt niet meer op druk
3Idd. Als hij met het blindfilter erin wel druk opbouwt, zou ik eens naar de sproeier kijken. Wellicht is die verstopt. Andere verdachten lijken mij het overdrukventiel (komt er veel water door de slang terug de tank in?) of de pomp zelf.
4Met de blindfilter komt hij wel op druk, duurt wel wat langer maar hij komt er wel. Welke sproeier kan er dan verstopt zitten?
De overdruk gaat nog goed zit ook een sterkere veer in daar komt zoiezo niet niet veel wat er uit
De overdruk gaat nog goed zit ook een sterkere veer in daar komt zoiezo niet niet veel wat er uit
5De sproeier, ik denk dat ik de verkeerde term heb gebruikt, is de injector / gliceur, die bovenin de trompet zit. Het is een messing onderdeeltje, met een heel klein gaatje, wat ervoor zorgt dat de druk langzaam opbouwt. Eruit draaien, een nachtje laten ontkalken (of gewoon vervangen) en het probleem zou opgelost moeten zijn.PatrickdeGoede schreef: za 23 mei 2026, 12:41 Met de blindfilter komt hij wel op druk, duurt wel wat langer maar hij komt er wel. Welke sproeier kan er dan verstopt zitten?
6Hij doet het weer ik heb dit losgehaald en schoongemaakt.
Jammer ik had al bijna een lelit Bianca gekocht
Zal dat een groot verschil zijn? Zeker omdat de bezerra al uit 2012 komt?
Jammer ik had al bijna een lelit Bianca gekocht
Zal dat een groot verschil zijn? Zeker omdat de bezerra al uit 2012 komt?
7Een betere/dikkere/mooiere espressomachine is bijna altijd een side-grade. Alhoewel het wel degelijk een upgrade kan zijn op het gebied van bouwkwaliteit, gebruikersgemak, energieverbruik en dat soort zaken. Het verschil in het kopje zal vele malen minder groot zijn dan bij een grinder upgrade want praktisch elke goed functionerende, schone espressomachine is bij juist gebruik in staat tot het produceren van verrukkelijke espresso.