Re: Kleine brander gezocht

21
Ik gebruik nu voor een half jaar een ITOP CBR-03 cubean, het is een fatsoenlijke drum roaster (IR-heating). Hij bevalt heel goed en heeft een capaciteit van 200 gram.
In het weekend brand ik vaak 2x 200 gram regulier en 2x 200 gram decaf en ben ik een maandje zoet. Ik heb hem voor zo'n 300 euro gekocht op alibaba, hij is voorgeprogrammeerd met veel verschillende brandprofiele die je kan selecteren (tabel krijg je erbij waar de de origin en process checkt samen met een light/medium/dark roast), maar je kan hem natuurlijk ook handmatig bedienen.

Re: Kleine brander gezocht

22
SansB98 schreef: wo 24 jun 2026, 18:42 Ik gebruik nu voor een half jaar een ITOP CBR-03 cubean, het is een fatsoenlijke drum roaster (IR-heating). Hij bevalt heel goed en heeft een capaciteit van 200 gram.
In het weekend brand ik vaak 2x 200 gram regulier en 2x 200 gram decaf en ben ik een maandje zoet. Ik heb hem voor zo'n 300 euro gekocht op alibaba, hij is voorgeprogrammeerd met veel verschillende brandprofiele die je kan selecteren (tabel krijg je erbij waar de de origin en process checkt samen met een light/medium/dark roast), maar je kan hem natuurlijk ook handmatig bedienen.
Heb je daar een link van?

Is dat trouwens niet hetzelfde als de Skywalker?

Vind hun modellen line-up verwarrend.

Als ik op de website kijk naar de door jou genoemde model, hebben ze het over een roaster van 3,5 kilo capaciteit. Dat kan haast niet waar zijn. Maar goed, €300 is ook eigenlijk geen geld. Een oude genecafe kost al het dubbele.
Espressomachine: Nurri L-Type Leva
Grinders: Wug2-83a Hybrid & ULF - Comandante Hammerhead - 1Zpresso J-Ultra
Filter: V60 - Aeropress Premium