Is de Bullet R2 geschikt voor ons als Stichting?

1
Ik zoek advies van gebruikers van de Bullet R1 of R2.

We zijn een stichting die tot doel heeft om mensen met een beperking die graag willen werken passend werk te bieden. Dat doen we op 22 verschillende werkplaatsen. Onze werkplaats Lunchcafé willen we uitbreiden met koffie branden op kleine schaal. Niet met het doel hier geld mee te verdienen, maar vooral onze medewerkers nog meer passend werk te bieden in het branden, afwegen, verpakken en verkopen van het product. Wel moet het product kwalitatief gewoon goed zijn.

Zijn hier gebruikers van de Bullet r2 (of ook R1 als voorganger) die hun bevindingen kunnen delen? Ik krijg nu namelijk zeer gemixte signalen van "je hebt echt wat anders nodig" tot "de Bullet is heel goed geschikt voor jullie doel".

Dank jullie wel.
Rob
Stichting Relim

Re: Is de Bullet R2 geschikt voor ons als Stichting?

2
Kan geen goed antwoord geven omdat ik hobbymatig brand met een R1. Maar als eerste belangrijk of je gaat branden om daadwerkelijk aan de vraag te voldoen. Zoja, hoeveel kg gebrande koffie zet je weg per week?
Of is het enkel om personeel te laten branden voor de bezigheid? Hoeveel mensen wil je dan aan het werk houden?
Een 2kg brander geeft je uiteraard meer vrijheid en je kunt 1200 gram groen erin storten waardoor je ongeveer een kg gebrand eruit krijgt. Hou ik rekening met opslag groene bonen.

Succes in ieder geval.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!