Advies: Geen Moccamaster, wel eenvoudig veel koffie

1
Vandaag gaf de 30+ jaar oude Philips Cafe Royal de geest. Stiekem toch wel onze meest gebruikte zetmethode vanwege eenvoud en gemak. Minder gebruikt, maar wel aanwezig, zijn een 6 kops chemex en een Bialetti Kona RVS 3 kops. Malen doen we met een Fellow Ode Gen2.

Kwalitatief is er genoeg te verbeteren, tot nu toe niet gedaan omdat ik niet iets vond wat naar het zin was. Nu moeten we wel.

Een geschikte opvolger volgens dit forum is ongetwijfeld een Technivorm Moccamaster maar ik ben niet zo gecharmeerd van de losse dekseltjes en filterhouder. Dit was simpel scharnierend en zwenkend bij de Philips. Daarnaast heeft de Technivorm een grotere aanrecht footprint dan de Philips. Mocht het een Technivorm worden dan waarschijnlijk een KBGT (met Thermoskan).

Een V60 setup, bijvoorbeeld met een hario switch en Stagg waterkoker zie ik wel zitten, maar mijn ega niet (altijd).

Dus gezocht: een Moccamaster kwaliteit filter apparaat. Simpel en degelijk met tenminste 1L capaciteit. Budget zo'n 200 euro, Marktplaats wordt overwogen.

Fancy apparaten zoals een Aiden hoeft niet. Liever 1 knop dan bluetooth en een kleurendisplay.