Re: Low budget piston machines

11
*Uche*
ErstaateenQuickmill3000tekoopophetforummaarikvinddecombimetdemolennietsenmisschienishijietsteduur
*Uche*
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™ - CERA Titan ET58

13
Gewoon een nespresso pakken als je toch voor gemalen koffie gaat. Veel makkelijker en goedkoper. Ik heb ook een nespresso en bluecup erbij. Die vul je met zelf gemalen koffie.

(Ps; zie nu dat Erik82 dat ook al opperde hierboven)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

14
Barre Koffie schreef: do 24 sep 2026, 12:54 Ceotec espresso staat op amazon duitsland voor 300 euro. Lijkt mij de goedkoopste redelijk serieuze optie. Zijn ook veel reviews van te zien.

Voor nog minder zou ik lekker een mokkapot nemen, met goede bonen erin.

En een maler,….
Nog eens even gegoogle’d, lijkt veel op de machientjes die ik bij Bol heb gezien. Dus welk merk erop is geplakt maakt in die klasse niet veel uit denk ik.
Jura E8
Maalgraad 4
Watertemp. Middel

15
Erik82 schreef: vr 25 sep 2026, 07:34
Faiz schreef: do 24 sep 2026, 19:29 Die 9bar lijkt mij vrij normaal. (moest wel een beetje lachen)
Koffiemaler is inderdaad ook nog wel een dingetje, maar zou hem hoofdzakelijk gebruiken voor goede voorgemalen varianten van een aantal Italiaanse koffiemerken (Vergnano, Kimbo, Pellini etc).
Hier ga je al compleet de mist in want goede voorgemalen koffie bestaat niet. Koffie verliest na nog geen 15 minuten na het malen al 80% van alle aromatische componenten en na een dag is het uitgedroogde zooi die alleen maar door je machine spuit en waardeloze koffie maakt. Zonder maler gaat het dus echt nooit wat worden.

Espresso vereist goede apparatuur en een degelijke kennis en opgedane ervaring in het zetten ervan en de maling/dosering van de koffie. Als je alleen snel en goedkoop wilt dan ga je alleen maar ontzettend gefrustreerd raken. Juist door de goedkope machine krijg je een ontzettend inconsistent geheel en gaat het je nog veel meer tijd kosten voordat er iets zinnigs uit gaat komen. Zelfde geldt voor de maler.

Als je je budget niet minimaal op kan rekken tot €600,- voor 2de-hands en geen zin hebt om er veel tijd en moeite in te steken dan is er een hele simpele oplossing en die heet Nespresso. Ik denk dat dat gezien je verhaal veel beter bij je gaat passen.
Helder, een Nespresso wordt ook overwogen. Op kantoor hebben we een paar verschillende (Krups, volgens mij) modellen gehad. Was wel oké.
Jura E8
Maalgraad 4
Watertemp. Middel