Re: Wat drink je nu?

5681
Ondertussen een favoriet boontje van me geworden. De Sumatra van LR. Medium gebrand, 16,5 gram erin, 33,5 eruit in 52 seconden. Maler 1Zpresso J-Ultra, mandje IMS competition.

En dat zonder te wegen, dwz ik weeg wel maar de Vectis bepaald wanneer de shot klaar is. Zodra de rattenstaart overgaat naar druppels is de shot klaar.

Heerlijk kruidige espresso met lekker wat pit erin. Verder mooi zacht in balans door het drukprofiel van de Vectis
Afbeelding
️
Afbeelding
Afbeelding
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Londinium Vectis _ Eureka Mignon XL

5682
Heerlijke koffie van Blommers, een van de beste die ik ooit heb gedronken.
Meticulous Espresso, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, LWW Unibasket 16gr en 20gr en nog veel meer

5684
youssef88 schreef: vr 09 okt 2026, 20:40
Erik82 schreef: vr 09 okt 2026, 09:42 Heerlijke koffie van Blommers, een van de beste die ik ooit heb gedronken.

20261009_094021.jpg
klinkt ook heerlijk, maar 50gr. ik denk filter? vind t even niet terug op hun site
Voor filter of espresso maar deze gebruik ik alleen voor filter. Het is een competition lot en die was dan ook €18 voor 50gr. Dan merk je toch dat het een hele aparte klasse is en zo extreem complex en gebalanceerd.
Meticulous Espresso, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, LWW Unibasket 16gr en 20gr en nog veel meer

5685
Erik82 schreef:
Erik82 schreef: vr 09 okt 2026, 09:42 Heerlijke koffie van Blommers, een van de beste die ik ooit heb gedronken.

20261009_094021.jpg
klinkt ook heerlijk, maar 50gr. ik denk filter? vind t even niet terug op hun site
Voor filter of espresso maar deze gebruik ik alleen voor filter. Het is een competition lot en die was dan ook €18 voor 50gr. Dan merk je toch dat het een hele aparte klasse is en zo extreem complex en gebalanceerd.
Ik denk dat hij lijkt op de Java las Flores filter koffie die ik een tijdje geleden bij mellow heb gekocht.
Normaal ben ik niet zo van de filter, maar deze was heel rijk en zoet van smaak. Smaakt die van jou ook zo zoet?

Die ik had was ook vrij duur. Ik geloof boven de 20 euro voor 100 gram. Ik vond het leuk om een keer zo’n competition lot te proeven en was echt aangenaam verrast.
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

5686
Erik82 schreef:

20261009_094021.jpg
Ik denk dat hij lijkt op de Java las Flores hydro honey filter koffie die ik een tijdje geleden bij mellow heb gekocht.
Normaal ben ik niet zo van de filter, maar deze was heel rijk en zoet van smaak. Smaakt die van jou ook zo zoet?

Die ik had was ook vrij duur. Ik geloof boven de 20 euro voor 100 gram. Ik vond het leuk om een keer zo’n competition lot te proeven en was echt aangenaam verrast.

Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

5687
bobbee schreef: di 06 okt 2026, 23:19 Probeer een mooie Kenia te vinden. Is het voor espresso of filter? Ik krijg morgen iets van Dak binnen, zal die laten weten of het wat is als je wilt.
Ik had een Kenia voor de filter opgepikt toevallig bij de Coffee Company deze week.
Het komt in de buurt maar nog niet helemaal wat ik zoek.
7/10

Ik gebruik een timemore handmolen.
13-16 kliks is voor filter. Ik doe meestal 13 .
Hario V60.

5688
Rosanne schreef: wo 07 okt 2026, 19:41
Kaan schreef:Iemand tip voor een wijnachtige filter koffie?
Fruitig , licht zuurtje (niet teveel) .
Wijnachtige smaken vind ik vooral bij anaerobic natural koffies terug. Misschien kan je daar eens naar kijken?
Afbeelding
Ja dat kan erg kloppen. Heb ooit een anaerobic van Little Roastery gehad en die beviel erg goed!
Dat was helaas een special, daarna niet meer voorbij zien komen.

DAK is mij de laatste twee keer erg tegen gevallen (2nd chances) denk dat ik Blommers ga proberen weer.