Re: Nou moe!

11
Justhan schreef:
Spironski schreef:(...) Dat heb ik dus gedaan, inclusief de vermelding dat ik moderator ben op één van de grootste Nederlandse koffie forums, en dat de reactie van Nespresso hier niet goed was gevallen. En dat blijkt dan te helpen!
Het beruchte Youp van 't Hek-effect! ;)
Inderdaad jammer dat het op deze manier moet, maar goed dat er nu toch iets gebeurt.
Nietwaar? Ik hou niet van dat "met de spierballen rollen", maar het was jammer genoeg blijkbaar nodig om gedaan te krijgen wat ze in mijn ogen vanaf het begin hadden moeten doen. Het zet voor mij wel die chique gezellige vriendenclub die Nespresso zo graag wil zijn, in een ander daglicht.

Maar goed, ik was vanmiddag weer bij mijn moeder en heb daar een kopje uit haar opgelapte Nespresso apparaat gehad. Inderdaad een wereld van verschil met eerst. En het mag gezegd worden: het is nu snel en goed geregeld, en ze kreeg er nog een assortiment van 16 gratis cupjes bij.

Jongens (speciaal Hoenen), dank voor jullie steun!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Nou moe!

12
Feitelijk hebben wij hetzelfde gehad met onze Handpresso. Om tijdens vakantie en weekendjes weg toch iets te hebben wat enigszins in de buurt komt bij onze dagelijkse espresso (en dat kan in sommige landen heel lastig zijn), hebben we nu tweeëneenhalf jaar geleden zo'n ding aangeschaft en bij genoemde gelegenheden gebruikt. In augustus kwamen we in Berlijn in ons hotel. Een hele mooie, nieuwe kamer, met een schitterende witte badkamer met allerlei glas. 's-Avonds dan ons Handpresso uit de etui gehaald om twee kopjes espresso te maken en laat het ding nu ontploffen! Het laat zich wel raden hoe de badkamer, waar we op dat moment stonden, eruit zag!
Contact opgenomen met de importeur. "Ja, we horen dat wel meer, dan heeft u de dop er niet goed opgedraaid! Jammer voor u dat het ding net uit de garantie is, tegen een bepaalde prijs, kunnen we hem wel weer voor u maken".
Wel, ik kan jullie de foto's laten zien, dat de onderste richel van de schroefdraad is afgebroken, dus wel degelijk de dop er goed opgedraaid. Hier is toen het besluit gevallen om onszelf niet meer aan zoiets bloot te willen stellen, want - hoewel we hard hebben moeten werken om alles schoon te maken - is het deze keer afgelopen zonder echte schade (brandwonden of andere verwondingen). Maar nooit meer een Handpresso en dus direct - voor een bedrag minder dan de reparatie - een Aeropress gekocht.
Ik had uiteraard wel tegen de importeur kunnen ingaan (als jurist heb ik vast nog wel ergens een standaardbriefje in de computer hangen), maar ik vind deze houding zo klant-onvriendelijk, dat ik er geen zin in had om er tijd en moeite in te steken, voor iets dat ik eigenlijk niet meer wil gebruiken.

Re: Nou moe!

14
Ha, samen in het zweethok! ;) Van mij mag je!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder