Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine

73
ik ben te voorbarig geweest, deze voldoet prima. aldus dat artikel...
ik begin het steeds meer door te krijgen!
Schitterend hè techniek, ik moet alleen dus een portafilter met drukmeter zien te fixen, zonder de hoofdprijs te hoeven betalen voor een paar keer..
En een erics E61 thermometer lijkt me ook handig om eea te kunnen controleren, of sla ik nu meteen door! :P

ik vroeg me al af waar die schroef voor was, maar hij kan dus voor de thermometer (ge)misbruikt worden :)
Laatst gewijzigd door N00b op di 01 mar 2011, 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.

74
Ja echt leuk! Ik was zelfs enigszins teleurgesteld toen ik ontdekte dat mijn Astoria Argenta in zo'n goede staat verkeerde dat ik er niets aan hoefde te doen. :roll:

Om dat gemis te compenseren heb ik een oudere la Cimbali Junior gekocht die wel wat TLC kon gebruiken, die heb ik inderdaad ook helemaal uit elkaar gehaald, totaal ontvet, ontkalkt, alle verbindingen en rubbers vernieuwd en ben momenteel bezig hem weer werkend te krijgen.

76
En een erics E61 thermometer lijkt me ook handig om eea te kunnen controleren, of sla ik nu meteen door! :P

Is die schroef daarvoor bedoeld op de brug van de neus, om zoiets te monteren?
ik vroeg me al af waar deze goed voorwas!
Ik vind die Erics enorm handig, het maakt het werken met een HX tot een fluitje van een cent. Kan het erg aanraden, anders blijft het toch een beetje raden naar de temperatuur. En de dollar staat nu laag hè? ;)

Die Erics is een uit de hand gelopen hobby van Eric Svendson. Hij heeft handig gebruik gemaakt van de schroef die er al zat. Die is daar gezet om het gat af te sluiten dat nodig is om een deel van het kanaaltje te boren in de E61 kop waarlangs het hete water uit de HX naar de sproeikop stroom (kijk maar eens op die diagrammetjes). Hier is erover te lezen: KLIK!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

80
Ik meen toch begrepen te hebben dat een PID op een HX 'zinloos' zou zijn?
Inderdaad vind ik een PID op een HX zinloos, de grote nauwkeurigheid van een PID wordt volledig teniet gedaan door de veel grotere onnauwkeurigheid van de HX.

Maar een Erics is geen PID. Met deze laatste stel je heel nauwkeurig de boilertemperatuur in, met de Erics meet je alleen maar de watertemperatuur op 3 centimeter van de douche.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder