Hallo,
In het verlengde van [dit topic] heb ik een aantal vragen over SCAE.
Klopt het dat SCAE de enige instantie is die in Nederland barista certificaten mag uitdelen?
Waar kan ik de examen eisen vinden?
Wat kost dat?
Alvast bedankt!
Re: SCAE certificering?
2Heb je onze eigen Annemarie Tiemes al geprobeerd? Als er íemand is die antwoord op je vragen zou kunnen geven is zij het wel...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Dat dacht ik ook, en ik had zo'n vermoeden dat dit wel het gedeelte van het forum is dat zij het meest in de gaten houdt... Maar mocht dit niks opleveren stuur ik binnenkort ff een PM
La Pavoni Professional Lusso | D.E. Wandmaler
4Voor zover ik weet is het de enige serieuze organisatie op dit gebied. Maar het vak is niet beschermd, dus iedere lulhannes met een Senseo kan zich barista noemen.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45
5Dat is waar... Maar SCAE-erkende barista staat toch beter op je cv
6Even googlen,
maar je kunt je laten certificeren bij :
Cocoon
ITCAcademy
Screaming Beans
Succes en vooral veel plezier!
maar je kunt je laten certificeren bij :
Cocoon
ITCAcademy
Screaming Beans
Succes en vooral veel plezier!
La Marzocco Linea 2 2010/Macap RA8/Mazzer Jolly Black 4 x / Mahlkonig Guatemala/SCAE Level 1+2
8Naja, ik verwacht dat ik dan een heel stuk vaardiger ben en meer kennis heb over het bereiden van koffie. En ik verwacht dat het makkelijker is om een bijbaantje te vinden in de koffie.
9Een vriend van me en ik hebben een tweetal data staan voor in december 2011, waarin we ons SCAE level-1 certificaat willen halen. Dit hebben we gepland staan bij Cocoon (Rose van Asten en Liesbeth Sleijster). Het duurt nog even, maar ik zal hier na afloop een review schrijven.
La Marzocco GS/3 - Anfim Super Caimano on demand