Re: Vibiemme Domobar, of andere beginners machine

71
Spironski schreef:Heeft dat niet voornamelijk met de knoppen en mantel te maken? Ik meen dat er "onder de motorkap" niet zoveel is veranderd? Nog steeds een 800ml boiler, b.v.?

En hoe dat met de E61 (HX-) groep zit heb ik eigenlijk nooit helemaal goed begrepen...
Je weet toch wat een Heat Exchanger is oftewel een warmtewisselaar?!

Zo dus :mrgreen:

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

73
Spironski schreef:Duh! Tuurlijk weet ik dat... Maar de Domo is dus geen HX, maar een SB, en daar zit geen HX in, hè?
Ik wist wel dat jij dat wist, was meer een plagerijtje, domobar is het type van de vorm volgens mij en deze heb je in enkel, dubbel en met HX

De Standaard is een enkele doorstroomboiler
De Junior heeft 2 doorstroomboilers
De Super heeft een HX boiler van 2,7 ltr
De Super Elektronica heeft een HX boiler van 2,7 ltr en programmeerbare bedieningstoetsen
De Super Multiboiler PID heeft 2 boilers en is een halfautomaat met een hendelgroep

Je zou toch eigenlijk de uitvoering van de Junior en de Standaard, omgedraaid verwachten.

74
Oké, nu heb je het over alle thuis-Vibiemmes. Ik dacht dat je het enkel over de gewone Domobar had (dus niet de Supers en de Junior).

Maar mijn onbegrip gold dus voor hoe dat nu in zo'n SB E61 gaat, aangezien je daar niet de HX hebt om de sifon functie van de originele E61 te vervullen (en dat gaat dan ook op voor de DB?). De E61 is ontworpen als HX, dus wat gebeurd er als je die HX weg haalt?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

75
Spironski schreef:Oké, nu heb je het over alle thuis-Vibiemmes. Ik dacht dat je het enkel over de gewone Domobar had (dus niet de Supers en de Junior).

Maar mijn onbegrip gold dus voor hoe dat nu in zo'n SB E61 gaat, aangezien je daar niet de HX hebt om de sifon functie van de originele E61 te vervullen (en dat gaat dan ook op voor de DB?). De E61 is ontworpen als HX, dus wat gebeurd er als je die HX weg haalt?
Ze zijn niet echt scheutig bij Vibiemme met tekeningen e.d. ook de NL importeur doet daar nogal moeilijk over, kom daar regelmatig, maar onderdelentekeningen e.d ho-maar, het is echt van; als je het niet meer weet breng je hem maar naar hier, lachen zeg! " Ik ben toch niet gek " ??

Ik ga nog wel even spitten, anders weet Bluecold die wel te vinden lijkt me zo, :o

Ik heb het nog even nagevraagd, DE sb werkt in principe zoals een HX met de E61 alleen komt alles uit de SB, snappie? alleen de temp schommelingen zijn groter en kunnen wel 5 graden plus en 5 graden minus de ideale temperatuur bedragen, niet mis !