Re: Wat drink je nu?

383
Blend 1 zit inmiddels in de molen, lekker en erg anders dan de voorganger. De rest is naar de vriezer verhuist. Moet de molen nog iets beter instellen en dan kan ik wat meer over mijn smaak ervaring vertellen. Wat ik nu had was dat de laatste slok niet te drinken was Brrrrrgggghh vies.
Waardoor komt dat?

384
Inmiddels van Blend 01 (Dutch Barista Coffee) een aantal kopjes gedronken en tja......
Ik ben nu niet echt een fijn proever maar ik weet wel dat ik hem niet zo lekker vind als Colombian Anapoima (cofeeexperts). Laatsgenoemde is zoeter smaakvoller en zachter.

387
Nu in de molen; Espresso Sincera van Fascino. Prima spraak voor een erg scherpe prijs (€8,49 per kilo). Geen extreem spannende smaak, maar prijs-kwaliteit verhouding is wat mij betreft erg sterk.
Daarnaast nog Bella Espresso, Emporio Espresso en Italia Espresso in de wacht... Altijd erg tevreden over snelle en betrouwbare levering van de bonen. Anderzijds is ook de versheid altijd erg goed.
La Marzocco GS/3 - Anfim Super Caimano on demand

388
Wimula schreef:Gisteren was ik even snel op rondreis en kwam bij La Casa del Café TiraMiSu in Hilversum en de espressofabriek in Amsterdam.
Bij de laatste meegenomen: R2D2 is vanaf nu niet meer enkel het overijverig (e) robotje ui(t) Starwars. R2D2 is het beste te omschrijven als een frisse fruitbom van zowel Natural als Honey processed Panama Los Lajones gecombineerd met de lichte zoete chocolade van de Finca Kotowa. En de naam: R2D2.....tja :-)

In mijn andere maler zit 21:16 de lenteblend. Geboren om 16 over negen, de tijd stond even stil :-)
Prachtige espresso, zoete lichte caramel en frisse ananas van de Los Lajones Honey processed, lichte chocolade van de Finca Kotowa en de volle body en het rode fruit van de la Berlina.
Het was even zoeken, maar ik heb geduld :D " de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet " :lol: :lol:

Overigens genieten wij op het moment van een heerlijke kop koffie van koffiebranderij "Fascino" namelijk de Columbia Supremo.
Dit is de tweede keer dat wij deze koffie bestellen (na eerst een aantal koffiesoorten te hebben geprobeerd) en wij vinden deze bijzonder lekker ;)

389
RobertC schreef:
Wimula schreef:Gisteren was ik even snel op rondreis en kwam bij La Casa del Café TiraMiSu in Hilversum en de espressofabriek in Amsterdam.
Bij de laatste meegenomen: R2D2 is vanaf nu niet meer enkel het overijverig (e) robotje ui(t) Starwars. R2D2 is het beste te omschrijven als een frisse fruitbom van zowel Natural als Honey processed Panama Los Lajones gecombineerd met de lichte zoete chocolade van de Finca Kotowa. En de naam: R2D2.....tja :-)

In mijn andere maler zit 21:16 de lenteblend. Geboren om 16 over negen, de tijd stond even stil :-)
Prachtige espresso, zoete lichte caramel en frisse ananas van de Los Lajones Honey processed, lichte chocolade van de Finca Kotowa en de volle body en het rode fruit van de la Berlina.
Het was even zoeken, maar ik heb geduld :D " de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet " :lol: :lol:
Tja, staat letterlijk op de verpakking en is NIET van mijn hand. Zoek gerust verder :mrgreen:
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.