Re: Wat drink je nu?

391
RobertC schreef:Nee, ik zoek niet verder, ik heb mijn gram gehaald het maakt niet uit of het copy/paste is het bericht is door Jou geplaatst, dit was een koekje va eigen deeg, en voor de rest .... ;)
Sterkte ermee!
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

393
RobertC schreef:Het is best lastig om met je telefoon in je hand foutloos te schrijven en dan ook nog een trein te rijden ik had het net aangepast hahaha kijk maar naar de tijd :D
[zeurmodus aan] Dat is erg lastig en irrelevant, want het ging over grammaticale blunders van de ergste soort.[zeurmodus uit]

Nu even tijd voor een lekkere India Monsooned Malabar!
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

395
RobertC schreef:Lekker, ik kan helaas niet meedoen. Ik ben veroordeeld tot thee want die stationskoffie is niet lekker. :cry:
Triest en dat met deze prachtige zomerdag!

396
ik heb er nu Country van cook en boon inzitten. Een lekkere maar milde boon.
De afgelopen weken een paar bonen geproefd en dit is mijn volgorde van best-minder.
OP een de Country van cook en boon
2 de masterblend 01van de Dutch Barista Coffee
3 Malacara LC1 "honey" ook van " " "
4 de Santa Julia "natural" " " " "

Vooral de Santa duurde wel een paar kopjes voor ik de smaak kon waarderen.

Voor mij staat echter nog altijd de Colombian Anapoima van coffeexperts op 1

398
Ik heb weer eens m'n lievelingsmelange, de blend, besteld bij dutch barista koffie en kreeg er een proefzakje bij van de koffie waarmee ze mee gaan doen aan het barista championship. Geweldige koffie is dat! Daar gaan ze vast hoge ogen mee scoren. Ik hoop dat ze die blend op gaan nemen in hun assortiment.

399
Momenteel heb ik 3 soorten koffie.

De bovenste is een miskoop waar ik de kenya koffie van Kaldi heel lekker vind en op een of andere vage site deze aardig beoordeeld werd vind ik hem een beetje te zurig. Wat hij ook beloofd ,maar niet mijn smaak. Het 2e kopje espresso koffie is al wat beter.
Afbeelding

De koffie die ik in Italie heb ontdekt is een lekkere krachtige espresso niet zo zwaar als die andere bekende italiaanse ,maar dat maakt hem voor mij wat beter.
Afbeelding

De laatse is 1 van de 3 nieuwe douwe egberts koffies.
De peru nutty en sweet.
Ik heb ze alle 3 getest en vind deze wel echt lekker die spicy is ook te drinken ,maar is een beetje vreemd...
Deze is een wat lichtere koffie voor als ik daar zin in heb.
Afbeelding