Re: Onthardingsfilter

31
nou, dat gaat dus niet helpen.
Hier in Drenthe is het water ook hard, maar er moet ook wel wat inzitten he ? anders is het ook niet te zuipen, wel weer goed voor je strijkbout, dat gedemiraliseerde water.
Geert
Niets is wat het lijkt, en niets lijkt wat het is.

33
cremalover schreef:Is dat nu veel werk?Dat met die bijen en zo?
Uuhm, ja, en nee !
Maar je moet er wel een cursus voor volgen.
Ik heb een Engelse bij (Buckfast) en dat is een zacht aardige bij.
Zo zie je maar weer, waar koffie praat over kan gaan he ?
En om toch wel ontopic te blijven, de koffie plant die wordt ook door bijen en andere dieren bestoven.
Ik durf te stellen, dat als de bijen er niet meer zijn, het een aantal jaren zal duren, voor dat al het leven zal weg ebben, planten, groenten, bloemen,Bomen, dus zonder bijen, geen leven.
Dan die akelige ziekten die deze noeste werkers ten gronde richten,bv varroa mijt, wasmot, bijenkast kever, enz enz. ach, ik kan zo een dag doorgaan.
Google maar eens op deze soort zaken.
Geert

34
popke schreef:
cremalover schreef:Is dat nu veel werk?Dat met die bijen en zo?
Uuhm, ja, en nee !
Maar je moet er wel een cursus voor volgen.
Ik heb een Engelse bij (Buckfast) en dat is een zacht aardige bij.
Zo zie je maar weer, waar koffie praat over kan gaan he ?
En om toch wel ontopic te blijven, de koffie plant die wordt ook door bijen en andere dieren bestoven.
Ik durf te stellen, dat als de bijen er niet meer zijn, het een aantal jaren zal duren, voor dat al het leven zal weg ebben, planten, groenten, bloemen,Bomen, dus zonder bijen, geen leven.
Dan die akelige ziekten die deze noeste werkers ten gronde richten,bv varroa mijt, wasmot, bijenkast kever, enz enz. ach, ik kan zo een dag doorgaan.
Google maar eens op deze soort zaken.
Geert
PS, jouw profiel ziende, zet een kast in je tuin, of een kastje met metsel bijen, dan help je nog mee ook om deze dieren in stand te houden, plaats een kastje voor de hommels, deze zacht aardige bijen doen ook niemand kwaad, zelfs mijn twee Teckels doen ze niets.
En je tuin hoeft niet groot te zijn, het gaat zelfs al lukken op een balkon.
En over Teckels, je weet vast wel dat dit niet de makkelijkste dieren zijn.
Geert

35
Wij hebben al jaren een paar open stenen op een hoop gestapeld achter het plantenfilter van de koivijver en daar zie we met grote regelmaat verscheidene bijensoorten, eerst geloofden we het niet dat er meerdere soorten bij elkaar in de buurt huisden, maar mijn zwager is al vele jaren imker en die bevestigde het, het zijn behangersbijen en nog een andere soort waarvan me de naam even ontschoten is, die behangers zijn leuk om bezig te zien, zitten wel aardig verscholen, heb er ook geen last van ofzo.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

36
@3aan schreef:Wij hebben al jaren een paar open stenen op een hoop gestapeld achter het plantenfilter van de koivijver en daar zie we met grote regelmaat verscheidene bijensoorten, eerst geloofden we het niet dat er meerdere soorten bij elkaar in de buurt huisden, maar mijn zwager is al vele jaren imker en die bevestigde het, het zijn behangersbijen en nog een andere soort waarvan me de naam even ontschoten is, die behangers zijn leuk om bezig te zien, zitten wel aardig verscholen, heb er ook geen last van ofzo.
Er zijn zoveel soorten,
je ziet ook wel eens zand tussen de tegels, iedereen denkt dan automatisch dat het wormen zijn, maar het kunnen net zo goed zandbijen zijn, let maar eens op, opgehoopt zand.
De moderators zullen wel denken, onthardingsfilter/ Bijen ??? waaaaar slaat dat op ;)
Gelukkig zijn koffie drinkers, gelukkige drinkers.
Geert

37
De moderators zullen wel denken, onthardingsfilter/ Bijen ??? waaaaar slaat dat op ;)
Gelukkig zijn koffie drinkers, gelukkige drinkers.
Uhuh, hier bestaat vast wel een bijenhoudersforum voor. Van mij mag het weer On topic gaan.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

40
Je weet duidelijk NIET waar je het over hebt!!

Van een watersite;

De waterhardheid in de gemeente Rotterdam
bedraagt 8,5 dH.*

Uw water is behoorlijk hard.

Kan je hier even verder bloggen;
http://www.waterhardheid.nl
Dit is een informatief blog over de waterhardheid in Nederland.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.