Hopper, Rotterdam

1
Ik was korte tijd geleden bij Hopper in Rotterdam, de toko van Karel, ook forumlid. Kortgezegd heeft hij daar een koffiewalhalla neergezet.

De zaak ligt in het centrum van Rotterdam aan de Schiedamse Vest. Het is een ruime lichte gelegenheid, zakelijk maar smaakvol ingericht met staal, beton en hout, met een jong publiek.

Karel heeft geen compromissen gesloten en heeft nagenoeg alles in huis om onze koffie harten sneller te doen kloppen. Naast een custombuild KvdW Idrocompresso (met op elk van de 3 koppen een andere temperatuur) een machtige Nino, maar ook een Überboiler voor b.v. de Aeropress of de Chemex.
Je kan merken dat hij een enorme interesse heeft in smaken en veel onderzoek heeft gedaan naar alle aspecten van koffie. Zijn bereiding wordt dan ook met heel veel zorg uitgevoerd met weegschaaltjes en zeer precieze watertemperaturen, b.v.

Hij heeft een eigenzinnige keuze in koffiebonen, die hij heel precies her en der bij verschillende branders betrekt. Hetzelfde perfectionisme laat hij zien in zijn theeën en broden, broodjes en cakejes e.d. die hij vers in het achterste gedeelte van de zaak in een open keuken laat bakken en beleggen.
Het is allemaal supervers en ook superlekker. Zelfs de wijnen en het bier zijn met zorg uitgekozen en erg lekker.

Zelden zie je een zaak waar zo consequent voor kwaliteit wordt gekozen. Wat Karel niet goed vind serveert hij niet, heel simpel. Dit klinkt allemaal als een reclamepraatje, maar ik ben gewoon erg enthousiast. Als ik in Rotterdam woonde zou ik vrees ik heel vaak in zijn zaak te vinden zijn.

Ik kan ieder aanraden om eens bij hem te komen kijken en proeven, en niet eens alleen voor de koffie.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Hopper, Rotterdam

2
Helemaal mee eens. Ik kom erg graag bij Hopper (was er gisteren nog). Mooie zaak, leuke sfeer en grote diversiteit aan koffies (zowel zetmethoden als koffiebonen). Vaste prik bij een bezoek aan Rotterdam!
SCAE Level 1 certified
In bezit van: Izzo Alex Duetto, Mahlkonig K30, Mahlkonig Guatamala, V60, Chemex, Aeropress

4
Bediening is niet bepaald vriendelijk en iets TE amicaal
..... ehhh, is dit niet met elkaar in tegenspraak?

En hoe vond je de koffie?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Mijn vrouw en ik zijn er vorige week voor de eerste keer geweest en wij vinden het een geweldige zaak, de sfeer, de looks,... alles.
Naar mijn mening is er geen sprake van een "alto" sfeer maar gewoon juist anders dan wat de menigte verwacht.
Wat het personeel betreft, we zaten nog maar nét en er stond al een vriendelijke jongedame aan ons tafeltje om ons te kunnen bedienen, en tijdens het nuttigen van onze bestelling is er meerdere keren gevraagd of alles smaakte (terwijl de zaak nagenoeg vol zat (ook het terras buiten)), dus waar turkse koffie het gebrek aan vriendelijkheid van het personeel vandaan haalt is mij een raadsel.
Wij zijn er speciaal vanuit Bergen op Zoom naartoe gereden en had hoge verwachtingen van Hopper en ik kan alleen maar zeggen dat alle verwachtingen waar gemaakt zijn en dat we er zéker vaker langs zullen gaan óók als ik er speciaal naartoe zou willen vanuit huis. Zéker de moeite waard !!!

6
Freaky666 schreef:Mijn vrouw en ik zijn er vorige week voor de eerste keer geweest en wij vinden het een geweldige zaak, de sfeer, de looks,... alles.
Naar mijn mening is er geen sprake van een "alto" sfeer maar gewoon juist anders dan wat de menigte verwacht.
Wat het personeel betreft, we zaten nog maar nét en er stond al een vriendelijke jongedame aan ons tafeltje om ons te kunnen bedienen, en tijdens het nuttigen van onze bestelling is er meerdere keren gevraagd of alles smaakte (terwijl de zaak nagenoeg vol zat (ook het terras buiten)), dus waar turkse koffie het gebrek aan vriendelijkheid van het personeel vandaan haalt is mij een raadsel.
Wij zijn er speciaal vanuit Bergen op Zoom naartoe gereden en had hoge verwachtingen van Hopper en ik kan alleen maar zeggen dat alle verwachtingen waar gemaakt zijn en dat we er zéker vaker langs zullen gaan óók als ik er speciaal naartoe zou willen vanuit huis. Zéker de moeite waard !!!
Waarschijnlijk hebben wij allebei een andere soort bediening gekregen van een andere persoon, op een andere dag, op een andere tijdstip. Ben blij dat jij het onwijs naar je zin heb gehad en vanuit BOZ naar Rdam bent gekoemn op even Hopper te checken.

7
Vanmiddag redelijk per toeval bij Hopper terecht gekomen.
Ik was in de stad met mijn moeder en we wilden ergens gaan lunchen, dus ik stelde Hopper voor.

De koffie was werkelijk heerlijk, maar werd zelfs nog overstemd door de sandwich. Leuk ingericht, gezellig druk en zeker de moeite waard om terug te komen!
Gaggia Classic & Nemox Lux

8
Vorige week ben ik bij Hopper langsgegaan, na gelezen te hebben op dit forum was ik best benieuwd.

Een schitterende espressomachine en grote malers staan goed zichtbaar in de zaak.

Een lekkere filterkoffie genomen waarbij een klein beetje in een glaasje ernaast zat om afgekoeld te proberen. Daarbij een lekkere zelfgemaakte brownie :D
Bezzera BZ13 DE PID, Mazzer Major Manual, DVA LT8, Torr tamper 41mm, LM1 VST

9
Nog iets gemerkt van minder goede bediening? Achteraf gezien bleek Turkse Koffie namelijk toch niet helemaal zuiver op de graad...

10
De bediening was prima niet eens erg Rotterdams :lol: dat kan je wel eens hebben hier in de stad.
En veel keuze uit koffiesoorten en zetmethodes.

Ik vroeg alleen om een Bruschetta Caprese met de allermooiste mozzarella bufala zoals op de website staat die hadden ze niet meer blijkbaar verandert de kaart nog wel eens. Dit is alleen maar goed.
Maar van waar ik zat kon ik het bord niet lezen en daar hou ik nou weer niet van.
Afbeelding

Waar de bediening wel erg vriendelijk was, was bij Caffe Barista in Utrecht nu vind ik dat wel leuk maar je moet er wel van houden muziek was ook wat stemmig klassiek.
Bezzera BZ13 DE PID, Mazzer Major Manual, DVA LT8, Torr tamper 41mm, LM1 VST