Jura S9 storing 8

1
Kan iemand mij adviseren? Ik heb voor het eerst zelf aan onze Jura gesleuteld, een leuke uitdaging.
De zetgroep geheel gedemonteerd en gereinigd, deels met stoomreiniger. In welke positie ik de zuiger ook zet, storing blijft, ook na herhaaldelijk aan/uit.
Ik heb het idee dat de aandrijfmotor de zetgroep niet in beweging krijgt, zou dat ook storing 8 kunnen veroorzaken?

Re: Jura S9 storing 8

2
Als de zetgroep zwaar loopt krijg je storing 8 inderdaad, als je hem er uit haalt kan je met de hand goed voelen of het zwaar gaat. Meestal door vuil en hard geworden o-ringen, je moet hem gewoon met 1 vinger of duim in en uit kunnen draaien.

monteren moet je de zetgroep helemaal uitdraaien, dan 4 gangen schroefdraad in zodat de opening voor de koffie precies voor staat, dan monteren.

3
Ik heb dit een jaar geleden ook gehad en van alles geprobeerd, nieuwe siliconen ring,schoongemaakt etc, uiteindelijk vond ik dat het huis waar de zuiger in loopt helemaal onderin slijtageplekken vertoonde.
Dit was op het punt dat hij weer omhoog moest.
Bij het draaien met de hand liep het goed maar zodra hij erin gebouwd was liep hij vast.
Heb een complete nieuwe zetgroep op de kop weten te tikken en die erin gebouwd..
Werkte perfect!

Nu is dat T-stukje achterin bij de pomp lek en het water spuit daaruit door een haarscheurtje.

Ben erg op zoek hiernaar, wie kan mij hier aan helpen of een onderdelen adres opgeven.

Groet Chris

5
je hebt waarschijnlijk iest over het hoofd gezien. schuin boven de zetgroep zit een motortje wat de zetgrioep in beweging zet. daar zit in de buurt een asje waar een zwart kapje overheen zit. daar zit een schijfje in die meedraaid als de zetgroep beweegt. dat kastje zorg ervoor hoever de zetgroep op en neer gaat. die stuurt dat door naar het motortje. als die er niet goed op zit krijgt de motor geen signaal. dat is waarschijnlijk het probleem.

succes ermee.

mvg nicko