Re: Wat drink je nu?

421
Candide schreef:
cremalover schreef:Al het andere spul is op.
5 kg monsooned Malabar gekocht.
En weet het nu definitief.
Na een anderhalf jaar zoeken heb ik mijn koffie gevonden.
Nooit meer wat anders in mijn brander. :D
Monsooned Malabar maak je mij nu net niet blij mee, haha. Maar! Ik word wel nieuwsgierig: hoe is je verhouding met koffie als je zo'n grote partij vor thuisgebruik koopt? Ik ga er wel vanuit dat je koffie als hobby beschouwd maar waar haal je dan je verdieping uit?

(ik zelf vind voornamelijk het onderzoeken van smaak en hoe dat fluctueert leuk)
Verdieping?
Het is geen Zen he.Ik wil gewoon een lekkere bak pleur.Weet nu wat ik lekker vind.En dan blijf ik daar bij.

422
cremalover schreef: Verdieping?
Het is geen Zen he.Ik wil gewoon een lekkere bak pleur.Weet nu wat ik lekker vind.En dan blijf ik daar bij.
Ik sluit me er helemaal bij aan. Voor mij ook alleen maar Monsooned Malabar, die zo lekker je maler uitspuit :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

423
Zen is nu niet echt een associatie die ik zelf zou leggen, meer verdieping als in: je barista-vaardigheden verbeteren, je smaak ontwikkelen, kennis van koffie.. Een lekkere bak "pleur" is ooit ook bereikt ;-).. Maar oké, zo kan je er natuurlijk ook instaan.

424
Candide schreef:Zen is nu niet echt een associatie die ik zelf zou leggen, meer verdieping als in: je barista-vaardigheden verbeteren, je smaak ontwikkelen, kennis van koffie.. Een lekkere bak "pleur" is ooit ook bereikt ;-).. Maar oké, zo kan je er natuurlijk ook instaan.

Ik vind het allemaal vaak wat overtrokken.Barista vaardigheden.
ik maal de koffie,haal de hendel naar beneden en krijg espresso.Melk schuimen en je hebt cappucino.door iedereen op een middag te leren.Is geen wiskunde. :mrgreen:

425
Ik vind het allemaal vaak wat overtrokken.Barista vaardigheden.
ik maal de koffie,haal de hendel naar beneden en krijg espresso.Melk schuimen en je hebt cappucino.door iedereen op een middag te leren.Is geen wiskunde. :mrgreen:
Hmm, klinkt toch behoorlijk zen, eerlijk gezegd... ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

427
Ben vorige week weer eens naar Fascino geweest.
Heb weer een primeur de Kenia Gatambaya,komt volgend jaar pas in de verkoop.
Heb net 2 batches gebrand,een net in de eerste,en de tweede net in de tweede krak.
Wat me opvalt is dat deze net als de los Naranjas veel velletjes afscheid tijdens het branden.
Ben zeer benieuwd naar de smaak,hou jullie op de hoogte.
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje