Aanschaf espresso machine

1
Hallo,

Ik ben hier helemaal nieuw. Ik ga in afzienbare tijd een koffie bar openen.
Ik heb een faema e 92 aangeboden, dit zou een hele goede zijn maar ik kan helaas geen reviews vinden. Wat zijn jullie ervaringen ermee of weten jullie iets.
Het is een demo model geweest en heeft onlangs een service beurt gehad.
Espressomachines zijn zo ongelofelijk prijzig in de aanschaf. Dus ik vroeg me af het verstandig was om er eentje 2e hands te kopen.

Gr Don

Re: Aanschaf espresso machine

3
Heinrich schreef: Zag net wat ie trekt aan piekstroom op 240v >> 7.3 Kilowatts
Dat betreft geen piekstroom maar het verbruikte vermogen. Spanning, stroom en vermogen worden weer zoals gewoonlijk flink door elkaar gegooid.

Het stroomverbruik is simpel te berekenen: 7300 : 240 = meer dan 30 ampère!
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

5
cremalover schreef:7.3 is best weinig eigenlijk.Ik heb 3 jaar mijn sauna elektrisch gestookt.Dikke 20 kw.Betere werk. :mrgreen:
Dat is echt veel. Ruim 52 ampère op 380 Volt!
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

8
Heinrich schreef:Das allemaal heel leuk ..maar die machine is dus 240v geschakelt volgens de specs (A3-3groeps!!) in de standaard uitvoering en met de Hollandse 16 ampere/groep is dat dus drama !
Ompluggen naar 380v is dus eerste wat ie mag gaan doen met die E92 . Dat is de boodschap , dat jullie een sauna op krachtstroom hebben voegt verder geen info toe :mrgreen:
Ik stook met hout.

10
Als je een koffiebar gaat openen dan is de machine en molen toch je tools of the trade.Daarmee ga je HET doen.ik zou bezuinigen op meubilair ,gordijnen en al die zooi.Maar niet op de machine en molen en zeker niet op de koffie.Ook zou ik geen deal aangaan met een brander die me de apparatuur least en waar ik dan 5 jaar aan vast zit.Ik kocht een 2 of drie groepige KvdW Idro met twee goede molens.
Een direct dosing plat en een direct dosing conisch.

Ik zou zeker ook overwegen zelf te branden.altijd vers en de geur trekt mensen al je zaak in.en je kunt zakjes verse koffie verkopen.

Mijn koffebar set up:

KvdW 3 gr Idrocompresso.
Mazzer Major electronic
Mazzer Robur electronic

15 kg brander.

Totaal kleine 30000 euro. :mrgreen: