Even een korte update:
Probleem dat hierboven beschreven staat had ik ook -> menu was gereset nadat de spanning er af geweest is. Op advies van de leverancier/Quamar laat ik de spanning er op en alles werkt gewoon prima.
Alleen: in het menu wordt het eerste karakter soms weergegeven met een tekentje || dat schijnt volgens de leverancier / Quamar te betekenen dat het batterijtje leeg is... nu staat ie al 2 weken op spanning en dat teken staat er nog steeds in. -> geen reactie meer van Leverancier/Quamar tot op heden na mijn vraag wat hier aan te doen.
Zijn er meer mensen met de M1E / M80 en de nieuwe display welke hetzelfde ervaren?
Re: quamar m1e
92Een batterij is leeg en blijft leeg! Zit er nu een batterij (NIET oplaadbaar) of accu (WEL oplaadbaar) in?raymondv schreef: Dat schijnt volgens de leverancier / Quamar te betekenen dat het batterijtje leeg is... nu staat ie al 2 weken op spanning en dat teken staat er nog steeds in. -> geen reactie meer van Leverancier/Quamar tot op heden na mijn vraag wat hier aan te doen.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.
93Dat zullen ze bij Quamar toch wel weten?
Ze gaven aan dat hij de eerste 24u opgeladen moest worden dus ik neem aan een accu/oplaadbare batterij. Heb dat ding verder niet opengeschroefd, ik wacht wel af waar ze mee komen als oplossing.
Ze gaven aan dat hij de eerste 24u opgeladen moest worden dus ik neem aan een accu/oplaadbare batterij. Heb dat ding verder niet opengeschroefd, ik wacht wel af waar ze mee komen als oplossing.
94Oplaadbare batterijen bestaan niet! Accu´s welraymondv schreef: Ze gaven aan dat hij de eerste 24u opgeladen moest worden dus ik neem aan een accu/oplaadbare batterij.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.
95Een oplaadbare batterij is een batterij waarbij de chemische processen omkeerbaar zijn zodat hij weer opgeladen kan worden, je kan dit ook een accu noemen
Waren alle oplossingen maar zo simpel
Het is verholpen:
Het || tekentje wordt als eerste karakter gebruikt in de Bar boodschap, deze heb ik na de reset niet meer gewijzigd (anderen kennelijk wel). Nu heb ik de Bar boodchap aangepast en zo kan ook het || tekentje gewist worden.
Thanks aan de tipgever <van een ander forum>
Waren alle oplossingen maar zo simpel
Het is verholpen:
Het || tekentje wordt als eerste karakter gebruikt in de Bar boodschap, deze heb ik na de reset niet meer gewijzigd (anderen kennelijk wel). Nu heb ik de Bar boodchap aangepast en zo kan ook het || tekentje gewist worden.
Thanks aan de tipgever <van een ander forum>
96De chemische processen in een batterij zij NIET omkeerbaar! Daarom heet het batterij.raymondv schreef:Een oplaadbare batterij is een batterij waarbij de chemische processen omkeerbaar zijn zodat hij weer opgeladen kan worden, je kan dit ook een accu noemen
Een accu is geen batterij.
97<off topic modus aan>Het heet een batterij omdat het vaak uit verschillende cellen bestaat (net als een batterij afweergeschut oid..</off topic modus uit>
Ben iig blij dat dat stomme tekentje uit mijn scherm is
Ben iig blij dat dat stomme tekentje uit mijn scherm is
98Zullen we het ON topic houden? We hebben het hier dus over de Quamar....
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
99Ja en die Quamar heeft GEEN batterij (klemspanning 1,5 V) aan boord maar een accuSpironski schreef:Zullen we het ON topic houden? We hebben het hier dus over de Quamar....
(per cel 1,2 V)!!!
100Dat had ik graag 6 posts eerder gelezen...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder