zetgroep siemens s20 maakt kabaal

1
Hoi,

sinds kort ben ik in het bezit van een siemens s20 koffieautomaat. Ik heb de zetgroep (of binnen unit) eruit gehaald, gereinigd en weer teruggeplaatst. Nu maakt het apparaat een hele luide tik alsof hij ergens blijft haken en dan erdoor schiet. ik kan niet terugvinden waar het aan ligt, heeft iemand misschien een goed idee wat het kan zijn?

graag hoor ik van jullie koffieliefhebbers...

gr.

Tom

Re: zetgroep siemens s20 maakt kabaal

3
Bij deze dan, maar ook ik kan je niet helpen.
We hebben een rubriek volautomaten, daar zie je jouw machine ook regelmatig langskomen, met storingen uiteraard, daar zijn die volautomaten dan weer wel TOP in....maar als je ff had rond geneusd zou je wel begrepen hebben, dat je niet op veel hulp kunt rekenen.

4
Nou van jou iig niet carp, daar heb je helemaal gelijk in! Lekker vriendelijk ook weer. :shock:
Misschien kan een mod deze thread naar het juiste board verplaatsen?

On-topic:
Heb je goed gekeken of je je zetgroep wel goed in de "0-stand" hebt gezet toen je em terugplaatste?
En allen weer correct vastgedraaid?
Vooral die "grote witte draaischroef" moet helemaal terug gedraaid worden. (misschien wat onduidelijk uitgelegd, maar ik heb ff geen plaatjes ter verduidelijking)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

5
CarpSafari schreef:
Bij deze dan, maar ook ik kan je niet helpen.
We hebben een rubriek volautomaten, daar zie je jouw machine ook regelmatig langskomen, met storingen uiteraard, daar zijn die volautomaten dan weer wel TOP in....maar als je ff had rond geneusd zou je wel begrepen hebben, dat je niet op veel hulp kunt rekenen.
Met 't verkeerde been uit bed gestapt?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

6
Hahaha, nee hoor, maar je word dit soort kansloze topics een keer moe, gestart door lieden die geen enkele moeite hebben gedaan zich voor te stellen, of stel je voor,...de beginners topics hebben gelezen..NOT...sarcasme kan best goed werken hoor. Nee ik moet de brave borst 3 kantjes beginners info voorschotelen, waar hij toch niet in is geinteresseerd...hij drinkt al 'echte' koffie.

7
Zozo, een hele psychoanalyse obv 1 post... Knap hoor! :?

Jij moet overigens helemaal niks, je kan ook niet reageren bijvoorbeeld...
Laatst gewijzigd door R&B op zo 13 mei 2012, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

8
Verplaatst naar het juiste subforum.
Nee ik moet de brave borst 3 kantjes beginners info voorschotelen, waar hij toch niet in is geinteresseerd...hij drinkt al 'echte' koffie.
Nee hoor, je moet niets. Zoals hierboven gezegd, je hoeft niet te reageren, en als er iets niet pluis is (bijv. verkeerde rubriek), kan je beter een topic report aanmaken. De rest bederft de sfeer zonder iets toe te voegen. Voor de duidelijkheid: discussie is altijd gewenst en input wordt altijd gewaardeerd, maar hier heeft niemand iets aan.

Kunnen verder ontopic blijven? De rest van de discussie hoort hier niet, die kan gevoerd worden in het juiste subforum Over koffiepraat.nl