Dit is een koffie waar ik blij van word. Hij ruikt lekker als je de zak opentrekt. Een frisse zoete geur, die steeds terugkomt.
Mijn molen heb ik niet echt hoeven bijstellen, hij sloot aardig aan bij mijn vorige koffie's die trouwens ongeveer een maand oud zijn.
De espresso is heerlijk en steeds weer de zoetigheid die terugkomt. Niet te veel, maar met een frisse ondertoon. De temperatuur stond op 92 graden, die heb ik verder ook niet bijgesteld. Misschien toch nog eens proberen.
De cappuccino smaakt inderdaad naar de hazelnootmelkchocolade, zelfs mijn vrouw merkt op dat de capu heel lekker is.
Kortom een heerlijke frisse koffie met een mooie ondertoon. De prijs 29 euro de kilo is vergelijkbaar met de andere topkoffies. Ik vraag me af of by the grape the versheid kan garanderen, zodat de koffie na branding binnen een week thuis geleverd is. En dat de branddatum duidelijk vermeld wordt ipv de THT datum.
Zoals gezegd is de vindbaarheid op de site teleurstellend. Ook mis ik de smaakomschrijving bij deze koffie. Misschien is het leuk om er een vergelijkbare wijn mee te kunnen bestellen, of andersom natuurlijk dat je koffie aanbevolen krijgt bij de wijn. Ik ben benieuwd of ik straks bij een wijnkenner ook een koffiekaart aangeboden krijg
dus niet:
Klaartje (24) verwelkomt je graag in restaurant De Oude Melkhandel voor lunch of diner in een huiselijke ambiance. Als gastvrouw helpt zij graagbij het kiezen van de juiste wijn bij het gerecht en na afloop een heerlijke kop Illy koffie uit een Wega!
http://www.specialtycoffee.nl/nieuws/re ... melkhandel
Maar:
Huiswijn uit het karaf en een samen uitgezochte koffie van de koffiekaart
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties:
www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO