R&B schreef:Ik vind het wel leuk dat je je mening zo uiteen zet en dat je denkt dat je er "objectieve" redenen voor hebt, maar helaas ga je steeds voorbij aan het feit dat jij vind dat die zetmethode niet op een andere manier gebruikt moet/mag worden en dat jij vind dat het resultaat niet lekker is indien je dat wel doet.
Objectieve feiten zijn het echter niet, hoe graag je het ook wel zo brengt.
Ik vind het redelijk jammer dat je mijn uitleg uitzet met 'jamaar dat is jouw mening'. Vooral ook hoe jij mij aanpraat dat ik de espressomethode definieer. Zo werkt dat niet. Dat hoor je zelf ook te weten. Als je 6 keer zoveel koffie gaat zetten dan nominaal voor een methode, dan veranderen er dingen. Lijkt mij logisch of zelfs een 'objectief feit' zoals jij het graag definieert. Ik beschreef die veranderingen als een verlies van 'mondgevoel, intensiteit en nasmaak'. Ik kan ook niks bevinden wat je er voor terug krijgt. Als jij nou eens meld wat jij vind dat er verandert als je je zetratio ver omlaag schroeft, dan komen we ergens.
Dat je mijn voorbeeld dan meteen "downplayed" tot een zwaktebod, tsja dat is een manier van discussiëren die ik geen warm hart toedraag. Het voorbeeld kon echter heel goed exemplarisch zijn geweest voor de topicstarter.
Leken aanhalen om jouw punt kracht bij te zetten is amper een argument te noemen. Dit ga je vast weer 'mijn mening' noemen, maar ik heb het gevraagd aan mijn kleine neefje en die was het toch roerend met mij eens.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees
dit