Re: Testen van de Senseo Sarista

12
jointhat schreef:Hallo allen,

Ik ben lid geworden om mijn revieuws te plaatsen over de Senseo Sarista.
Kan ik mijn gang gaan, het houden bij 1 Topic en deze iedere keer updaten?

Ik verneem het graag. Groeten Jointhat!
Nou nee, je kan niet "zomaar" je gang gaan. Ik wil wel dat je volledig duidelijk en open bent over wat je insteek is en wat je belangen zijn. Dan kan ik het bericht eventueel ook in het juiste subforum plaatsen en kunnen leden voor zichzelf uitmaken wat voor belang ze aan je posts hechten en of ze het willen lezen.

Dus als je b.v. meedoet aan TheInsiders, dan vermeld je dat. Mocht blijken dat je belangen toch anders zijn dan dat je voordeed, dan verwijder ik het draadje resoluut.
Als je aan bovenstaande eisen voldoet dan mag je wat mij betreft je bericht plaatsen en updaten.

Misschien overbodig na eerdere commentaren: realiseer je wel dat je hier tussen een uiterst kritisch en soms cynisch publiek zit hè? We hebben geen behoefte aan spam en laten ons hier natuurlijk niet met een kluitje het riet in sturen, dus doe je best!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

13
Jointhat is denk ik geschrokken van de enthousiaste ontvangst... ;)

Voor de mensen die toch graag een review van de Senseo Sarista willen bekijken, zie dan dit item van EditieNL waarin Joost Leopold (Leopold Koffieschool), Joep van Mol (Casa Barista) en Saskia Terwelle (NoNonsense Espresso) de Senseo Sarista aan een grondige test onderwerpen. Ze zijn... ehh... niet echt enthousiast...
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

14
Leuk, ook de machines op de achtergrond in de huiskamerwinkel. Is dat een Strega rechts op de grond?

Een van de kijkers neemt het voor de Sarista op, "Monique Lartey · Enquêteur, division investigation bij TNS NIPO" maar ze zegt er eerlijk bij dat ze ook zo'n test-apparaat heeft (en dus heeft beloofd te juichen op afroep).

Ik vraag me af of die herrie inderdaad van de kopjes komt of dat er een gebrek is aan de pomp?

Afbeelding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

15
Gerammel is van de kopjes. Ik reken dat de Sarista niet aan. Als je geen herrie wil moet je upgraden naar een hefboommachine.
Ze hadden ook wat meer in kunnen gaan op de boonsoorten die ze geprobeerd hebben. Als ik 'verbrande tosti' hoor, dan ga ik ervanuit dat ze een of andere 'dark roast" hebben geprobeerd. Dan wordt het sowieso niks.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

16
Nadeel van tv denk ik, het drietal kijkt en doet gewichtig maar krijgt heel weinig tijd om iets te melden. De mevrouw die het boek schreef komt al helemaal nauwelijks aan bod en de dikke man in het midden die zo te zien net een rondje was wezen joggen ziet er ook niet uit alsof hij wist dat het tv was en geen radio.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Die rechtse komt er bij mij niet in, wat een eikel om zo een veel te vol waterbakje te plaatsen en dan met quasi per ongeluk tegen de machine te stoten, zo kan je alles kapot praten c.q. haspelen, en dat zgn cuppingslurpen. dan hadden ze de "koffie" in een cuppingsessie omgeving moeten plaatsen, tja en die Joep :? of was het André ?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

18
Jah, dat waterbakje vond ik ook wel vreemd. Aan de andere kant zijn er waarschijnlijk veel mensen die de staat van hun apparaat geen reet kan schelen en alles wat zijzelf verkeerd doen, wijten aan een fout van het apparaat. Dit soort gedrag dus.

Dat slurpen wordt vaak gedaan, ook bij espressoproeverijen (dus niet alleen cupping), om zuurstof erbij te laten komen (heb ik begrepen). Ben er ook geen expert in en doe het niet, maar het schijnt nuttig te zijn.

En die herrie snap ik ook niet zoveel van. Dan zet je de kopjes toch tegen elkaar aan of een halve milimeter verder uit elkaar? 'Probleem' opgelost.

19
Ik wil nog weleens naar zo'n cuppingslurpcursus en dan een WBC gecertificeerde cuppingslurplepel bij me hebben als ik in een cafe een kopje automatenkoffie bestel, ik ga dan midden in de zaak aan mijn tafeltje staan en neem een slurp, kijk er heel interessant bij en hoop dat de mensen in het cafe uit hun ooghoeken bewonderend naar me kijken. Al zal ik er in werkelijkheid volkomen voor schut staan natuurlijk.

En dan heb ik m'n temperatuurmeet-installatie nog niet eens tevoorschijn gehaald.