Re: Londinium 1

2
Leuk als je links e.d. bijhoudt en meldt! Ik volg het ook maar zie niet alles. Dat ik er binnen niet te lange tijd een nodig heb staat wel vast ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

4
Ja die link kende ik ;-) maar nu de machine er echt is, is het (denk ik) niet meer zo nodig te mekkeren en mopperen over wat het zou kunnen worden, hoe het eerste afgeplakte prototype eruit ziet, welke andere hevelmachine van een nog veel oudere en dus misschien betere fabriek komt et cetera ;-)

Op HB hebben ze er ook een nieuwe thread over geopend en de oude van alles tot een paar dagen terug afgesloten en gearchiveerd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

6
fransg schreef:Deze foto al gezien?

Afbeelding
Nee wel deze en die hebben ze ook met van diezelfde kraantjes onder een andere naam,
die stond verleden jaar op de beurs, is ook uitgerust met een rotatiepomp en een tank 8-)
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Londinium 1

7
Zij het dat de Achille een klap duurder is ;-) Ik was laatst wel enorm onder de indruk van die zetgroep, toen ik de Achille bij Bouman zag en een paar keer aan de hefboom trok. Een dergelijke zit ook aan de Londinium. Dat is even andere koek dan de hefboom-machines die ik tot nu toe vast had. Hoe het zich verhoudt tot de Strega weet ik niet, die heb ik nooit 'live' gezien.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

8
Das nou het gekke als je dezelfde machine als de Achille maar dan voor horecadoeleinden koopt dus onder een andere naam met dezelfde flipper-kranen als op de Londinium, kost die ruim 1000 euro minder, als jij het nog weet?

De hefboom op de Astoria moet je ook wel even aan gaan hangen, maar dat went heel snel. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Londinium 1

9
fransg schreef:Zij het dat de Achille een klap duurder is ;-) Ik was laatst wel enorm onder de indruk van die zetgroep, toen ik de Achille bij Bouman zag en een paar keer aan de hefboom trok. Een dergelijke zit ook aan de Londinium. Dat is even andere koek dan de hefboom-machines die ik tot nu toe vast had. Hoe het zich verhoudt tot de Strega weet ik niet, die heb ik nooit 'live' gezien.

Ik heb beide groepen in de handen gehad.gaan even zwaar.koffie uit de Londinium groep viel mij tegen.

Re: Londinium 1

10
@a3aan
Er zijn ook 100derden machines met een e61 groep die ook allemaal praktisch hetzelfde zijn. De kleine verschillen maken het voor ieder wat wils. Nu zijn er een stuk of 5 single piston lever machines voor thuis en zijn mensen aan het zeuren dat het er allemaal al was/is. Ik denk dat de machine een mooi alternatief voor de Strega is. Of hij beter is of niet daar weten we nog niks van maar hij geeft wel een keuze mogelijkheid meer.
cremalover schreef:Ik nomineer mijn Strega.
Vanaf de eerste dag dat ik hem had vind ik hem lelijk.Misschien wel DE lelijkste.