Re: Londinium 1

111
fransg schreef:Dan heb je niet goed opgelet ;-)

14 sept stond al bij de buren dat het een open thermosiphon is:

http://www.thuisbarista.nl/forum/viewto ... =10#p42660

zie ook van september:

http://londiniumespresso.com/blogs/lond ... hon-design
Voor diegenen die de Engelsche taal niet machtig zijn, hier de vertaling van deze pagina (Google) het is het meest kromme Neerlandsch wat je maar kan bedenken. :mrgreen:

Londinium I - een open thermosifon ontwerp

Londinium I wordt gebouwd op een zeer elegante technische oplossing die consequent uitzonderlijke smaak zorgt, in combinatie met betrouwbaarheid op lange termijn

Na slechts drie en een halve minuut de ketel op druk. Dan trek je de hendel naar beneden kort op de sifon te starten. In zeven minuten meer de thermosifon is gestabiliseerd de temperatuur van de groep en u kunt uw eerste schot te trekken. Op elk volgend punt in de dag je gewoon lopen en trek je schot - geen pluizen rond met het koelen van de groep naar beneden of het verwarmen van de groep tot

Waarom denken we hendel groepen maken van de beste espresso?

Is het omdat ze proberen om het water te leveren aan de koffie bij een constante temperatuur en druk?

Nee, hefboom groepen doen het tegenovergestelde; warmte en druk af als de winning vordert

Voor ons zijn er twee elementen aan het krijgen van fantastische resultaten van de hendel groepen -

De eerste is het vermogen van de groep om het water temp en druk om snel tot oprit aan het begin van het schot om max, dan staart af als de winning vordert - dit is de reden waarom je soms prachtige foto's te krijgen van kleine hendel groepen als La Pavonis - zij toestaan ​​dat dit heel goed gebeuren

De tweede is niet te schenden wat je zou kunnen de bovenste temp limiet noemen - kleine hendel groepen zijn kwetsbaar voor deze, in het bijzonder wanneer meer dan een schot wordt getrokken, omdat er simpelweg niet genoeg massa in de groep te stralen weg de overtollige warmte voor de volgende schot wordt getrokken. Van de kleine diameter groepen degene die het doet het beste is de Olympia Cremina, door een lange weg. Maar dan is het een beetje oneerlijk, het Cremina ook de meest massa heeft ook door een zeer lange weg, ook al is het een nominale 50mm groep. Door het gebruik van een veel grotere groep je geeft jezelf een veel groter koellichaam, dus de groep heeft een temp cyclus van shot naar shot waar het in staat is om voldoende afkoelen voordat u de volgende opname wordt getrokken dat de bovenste temp limiet niet wordt overschreden op de tweede / derde / vierde / vijfde schot

Als u nog niet genoeg massa in de groep, in plaats van de temp cyclus van twee opnamen zijn een mooie vlakke golf formatie met temp pieken en dalen op ongeveer hetzelfde niveau voor elke opname, wordt het een stap functie. dat wil zeggen, de groep niet voldoende afkoelen voordat de volgende opname wordt getrokken, zodat de trog voor dat golf hoger is dan de vorige golf, en daardoor dus de piek. het dal van de golf na die weer hoger, en daardoor zo de piek. het systeem is niet meer in evenwicht, maar wordt steeds heter en heter. en de espresso wordt erger en erger, en mensen beginnen hekel hendel espressomachines

In een dipper ontwerp, zullen we gebruik maken van onze 2 en 3 groep machines, wordt de groep normaal gesproken direct op de ketel. de groep wordt warm gehouden door warmte geleid van de ketel in de groep. als de dingen lopen een beetje warm je enige aanpassingsmechanisme is om de druk van de ketel te zetten een beetje, en misschien cyclus tussen de groepen een beetje meer, in plaats van met behulp van dezelfde groep voor schot na schot. de schoonheid van de lepel ontwerp is het de meest eenvoudige ontwerp, en dus de meest robuuste waarvan wij denken dat is met name van belang in een commerciële omgeving, dus dat is waarom we zijn gegaan op die manier voor de multi-groep machines

Met een thermosifon ontwerp echter de groep niet aan op de ketel. is bevestigd aan de verticale dashboard van de machine alleen daarom het dashboard moet veel sterkere een thermosifon ontwerp

Op dit moment denk ik dat we nodig hebben om twee afzonderlijke technische apparaten los te koppelen, ook al zijn ze vaak geïntegreerd zijn ze gescheiden en verschillend. een thermosifon is een eeuwenoude apparaat dat water krijgt om zonder de noodzaak van een pomp circuleren eenvoudig door gebruik te maken van het feit dat warm water een lagere dichtheid dan koud water, dus het warme water dat de ketel is minder dicht en stijgt, terwijl de koeler water terug naar de ketel dichter en sinks

Een warmtewisselaar is een vaartuig rondom of door het middelpunt van een ander vaartuig voor de overdracht van warmte van aan de andere

In espressomachine ontwerp, als een warmtewisselaar en thermosifon beide worden opgenomen in het ontwerp van de machine die gewoonlijk worden opgenomen in een gemeenschappelijke behuizing, maar dit betekent niet dat je niet kunt een zonder de ander. de opname van een thermosifon in een warmtewisselaar wordt de kans op een hot-plug vormen omdat het water wordt nu circuleert door de warmtewisselaar in plaats van zitten heter en heter totdat het overeenkomt met de temperatuur van de omringende ketel, dat is waar de nodig heeft voor een koeling flush ontstaat. het risico van een hot plug van water waarbij in de warmtewisselaar kan ook worden geregeld met behulp van koud water injectie van het koude waterbron

Londinium Ik maakt gebruik van een open thermosifon ontwerp, dat is een thermosifon maar geen warmtewisselaar (tenzij u de thermosifon die door de ketel naar de warme zijde van het circuit als een warmtewisselaar te behouden te bekijken). Wanneer de zuiger wordt verhoogd van het water afkomstig is van de ketel als in een dipper systeem, maar via de thermosifon circuit. Het wordt aangeduid als een 'open' thermosifon want waar het thermosifon passeert de ketel zit een opening voor water om de thermosifon circuit voeren wanneer de verhoging van de zuiger plaatsvindt, waardoor water naar buiten worden gedrukt en de ketel in het thermosifon

We hebben ook de bouw van de extra circuit voor het koude water injectie (de warmtewisselaar bit) als we vonden dat we konden niet het systeem te stoppen tegen oververhitting, zonder dat dit extra complexiteit aan het ontwerp. In dit ontwerp wanneer de pomp bedient om de ketel vul indien water wordt getapt, injecteert ook water in de warmtewisselaar

Dus hoe de open thermosifon werk, en waarom hebben we het leuk? De groep is niet aangesloten op de ketel. Dit betekent dat de groep zou gaan steenkoud, maar voor de thermosifon om warme water uit de ketel, door middel van de groep, en weer terug naar de ketel in een continue lus. De thermosifon loop heeft een restrictor in het te zitting om de stroomsnelheid niet te hoog is - die zou leiden tot de stationaire temperatuur van de groep te hoog

Hier is de slimme beetje wel, bij het openen van de zuiger in de groep, de aanwezigheid van de restrictor in de warme zijde van de thermosifon: het water stort zich in de groep van de koude kant van de thermosifon, daarbij het doden van de circulatie van de thermosifon morsdood. de allereerste water naar de kamer te voeren in de groep is de coolste, die snel wordt heter en heter, met de laatste milliliters het invoeren van de kamer zijn de heetste

De zuiger verplaatst zich dan weer naar beneden als de lente zich uitbreidt, het afsluiten van de inlaatpoorten. Omdat het hete water heeft opgenomen de kamer van de koude kant van de thermosifon, de thermosifon is buiten werking totdat de groep in staat is uit te stralen genoeg warmte die het warm water aan de koude kant van de thermosifon voldoende koelt voor de thermosifon te gaan circuleren weer. De groep is niet aangesloten op de ketel, dus als de thermosifon niet stroomt de groep koelt zeer snel. We denken dat dit is uiterst eenvoudig (geen elektrische stukjes te mislukken) en uiterst slim. In feite is het alsof je in staat om een ​​dipper verbreken gemonteerd groep uit de ketel, laat het afkoelen een beetje, dan bout weer aan zodra het is afgekoeld genoeg. Eenvoudig. Effectief. Betrouwbaar

Een thermosifon is de magie die houdt uw groep warm als je er uren stationair op een moment dat we in een koude (50F) in de fabriek te doen voor te veel maanden van het jaar nog, nadat een opname is trok het zichzelf uitschakelt (zonder een schakelaar), totdat de groep is cool genoeg, dan schakelt zichzelf weer in (zonder een schakelaar). Als u niet bent geïntrigeerd door deze die je hebt niet de minste flikkering van een ingenieur in je aderen. Wij denken dat is een zeer elegante oplossing voor het thermisch beheer van de hendel groepen - we zeggen niet dat we kwamen met het, duidelijk is al tientallen jaren, we willen gewoon de meest elegante techniek terug te brengen in het gebruik en mensen krijgen het te gebruiken

Als we we raken oververhitting problemen, bieden we niet nog met de ketel draait op 1,0 bar (we deden op 1,25 bar), kunnen we de koude water injectie circuit, die dan zou het vanuit een open thermosifon ontwerp te veranderen om een ​​geïntegreerde warmtewisselaar-thermosifon design. Al het bewijs tot nu toe doet vermoeden dat we het niet nodig hebben. We konden bieden het aan als een aftermarket kit als je kunt passen het zelf

De enige situatie waarin het nodig zou zijn is als je wilde super cool brouwsel temps lopen (we lopen vrij koele brouwsel temps, maar iemand zou kunnen draaien, zelfs lager dan ons) maar je wilde een hogere keteldruk voor hogedrukstoom

Mijn tegenzin om het koude water injectie toe te voegen is (I) het voegt complexiteit / meer mis gaan (II) als u toevoegt koud water injectie u zijn het verminderen van het brouwsel temperatuur. Er zijn dan waarschijnlijk de thermosifon sneller lopen naar de 'idle temperatuur' van de groep te verhogen, omdat anders de hoogste bereikte brouwsel temperatuur te laag zou zijn

Rasing de idle temperatuur van de groep dan het runnen van een lagere brouwsel temperatuur te compenseren brengt de maximale brouwsel temp en de minimale brouwsel temp dichter bij elkaar. Als u van mening als ik dat hendel groepen beter espresso te maken, omdat ze brouwen met een breed brouwsel temperatuurbereik, daarna te verminderen het brouwsel temperatuurbereik gaat doffe de definitie van de subtiele smaken van de espresso die ik denk dat alleen goede hefboom groepen kan bereiken , en daarom ben je het indrukken van de smaak in de richting van wat je krijgt van een elektrische pomp machine opgezet om water te leveren met een constante temperatuur en druk. Helaas totdat we de eerste machine naar onze fabriek en trek een paar duizend kopjes onder elke configuratie, zullen we het antwoord niet weet

Trek een geweldig schot met gemak, met Londinium ik
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Londinium 1

113
Maar dan zit de Londinium dus ook niet ion dezelfde categorie als de Strega.De Strega is een HX met pro zetgroep.Een dipper met pro zetgroep is dan een heel ander verhaal.De reden dat ik bijv geen Bosco zou willen is het dipper gebeuren.

Dus de vergelijking Strega Londinium hoeft niet meer gemaakt te worden.Appels en peren.

Re: Londinium 1

114
cremalover schreef:Maar dan zit de Londinium dus ook niet ion dezelfde categorie als de Strega. De Strega is een HX met pro zetgroep. Een dipper met pro zetgroep is dan een heel ander verhaal. De reden dat ik bijv geen Bosco zou willen is het dipper gebeuren.

Dus de vergelijking Strega Londinium hoeft niet meer gemaakt te worden.Appels en peren.
Prima als we het hele Strega-gebeuren in een andere thread houden, daar is de machine interessant genoeg voor zonder het aan de L1 op te hangen.

Nog steeds is er een misverstand over wat een dipper is. Als je een dipper ziet als een groep die direct aan de boiler gelast / geschroefd zit, dan is L1 er niet een. Als je een open thermosyphon hetzelfde vindt als een dipper, dan wel natuurlijk. Maakt verder niemand wat uit, als maar duidelijk is waar het hete water vandaan komt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

116
Vandaag een bezoek gebracht aan Londinium, waar ik voor het eerst met een Londinium I kon spelen ;-) Reiss heeft ook op zijn werkplek in de branderij een HG One staan en die ken ik natuurlijk.

Ik vond het een verrassing hoe compact de Londinium I is (afgezien van de uit de kluiten gewassen groep!) en ik moest bij het trekken aan de hefboom mezelf tegenhouden om niet met de andere hand terug te duwen tegen de machine die zichzelf heel goed stil kan houden. Ook opvallend: de vibratiepomp hoor je zowat niet. Goed ding, die wil ik ook wel in de Rocket.

Morgen naar Birmingham voor een bezoek aan de fabriek van Londinium I. Een paar plaatjes van vandaag:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

117
Ja ja ja...., maak ons maar weer jaloers! ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Londinium 1

119
Vandaag ben ik ermee thuisgekomen. Bij sommige verkeersdrempels die bijvoorbeeld bij de uitrit van de kanaaltunnel-trein ineens opdoemen maakte ik me wel zorgen maar het ding is gaaf overgekomen. Ook miste ik de douane die me op de heenweg zo secuur stond in te schatten. Niemand op de weg terug. Geen idee of ik iets had moeten betalen.

Het ding is ook best te tillen, al zal hij nu met volle boiler wel weer wat zwaarder zijn.

Bij afleveren zit er wit plakfolie op een aantal RVS panelen en onderdelen. Als de machine koud is, gaat dat er lastig af dus heb ik 'm na aansluiten eerst goed warm laten worden en onderdelen zoals de lekbak even lekker warmgestoomd, die krachtige stoompijp hangt er niet voor niets. Warm pelt het er zo vanaf:

Afbeelding


Afbeelding


De water-aansluiting klopte precies en de slang die ik had was lang genoeg om de machine niet per se in de hoek van de keuken te moeten plaatsen maar net op zijn eigen trolley:

Afbeelding


Afbeelding


Bij Fracino waren ze zo aardig om mijn machine, die al klaar was, nog even open te maken om er licht in te monteren. In bepaalde grote Fracino-machines met wanden van hetzelfde geharde glas gebruiken ze deze, als het blikvangers moeten zijn in de horeca.

Van binnen geeft dat een apart effect, doordat de warme goudglans van het koper nu extreem koel wordt beschenen. Het geeft een groot kleurcontrast:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Mooi om te zien hoe de machine snel opwarmt (de 2850 Watt geeft wel plankgas, als je dat zo mag uitdrukken) en de binnenkant van de machine dan eerst beslaat door de stoom die even vrijkomt, waarna alles weer snel opdroogt en straalt.

De naked portafilter die ik kortgeleden had besteld was vandaag bezorgd bij de buurman dus die kon ik meteen gebruiken:

Afbeelding


Afbeelding


En lekker!

Afbeelding


Op het H-B forum vroeg een gast waar de pressostat nu eigenlijk precies zit, nu daar:

Afbeelding


De LED driver die de verlichtingsstrip aanstuurt:

Afbeelding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino