Hoe onderhouden jullie het gepolijste RVS van jullie machine? Is er een speciaal product voor.
Er zijn wel wat producten, maar die vermelden alleen maar dat het voor RVS keukenapparatuur geschikt is: HG, Jif voor RVS (nieuw). Over het algemeen is keukenapparatuur geborsteld RVS en niet gepolijst.
WMF heeft een produkt voor hun Chromargan zoals zij hun rvs oppervlak noemen.
Graag jullie ervaringen of tips!
Re: Onderhoud gepolijst RVS
2Toevallig had ik het er 14 dagen geleden met FransG over bij de buren; http://www.thuisbarista.nl/forum/viewto ... 910#p44531
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Ik haal altijd rvs poetsmiddel bij de Action, ze hebben daar flesjes en spuitbussen.
De spuitbussen laten 'n "beschermlaagje achter.
Het flesje gebruik ik voor alle delen op en rond de machine en met de spuitbus spuit ik de binnenkant van m'n afvoerbakje in en af en toe het rooster erboven, want door 't laagje krijg je de koffieresten er veel makkelijker weg.
De spuitbussen laten 'n "beschermlaagje achter.
Het flesje gebruik ik voor alle delen op en rond de machine en met de spuitbus spuit ik de binnenkant van m'n afvoerbakje in en af en toe het rooster erboven, want door 't laagje krijg je de koffieresten er veel makkelijker weg.
4Ik gebruik gewoon de spullen die ik al in huis heb. Ik heb de overtuiging dat 'speciale' schoonmaakmiddelen in de meeste gevallen meer het belang van de verkoper dan van de koper dienen. (Uitzonderingen daargelaten) Glassex voor het dagelijkse onderhoud, en als ik zin heb dan poets ik de machine met auto(chroom) poets op. Gaat-ie fraai van glimmen en de eigenaar glimt mee...
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8
5Ook ik gebruik een beetje Glassex op een doekje. Voor krassen weg polijsten inderdaad autopoets.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
6IK zal gaan voor de glassex en chroompoets methodiek.
Ik heb gisteren de machine er mee schoongemaakt (glassex) icm een microvezeldoek en bevalt goed; snel en effectief zonder veel druk te hoeven zetten.
Dank voor de tips!
Ik heb gisteren de machine er mee schoongemaakt (glassex) icm een microvezeldoek en bevalt goed; snel en effectief zonder veel druk te hoeven zetten.
Dank voor de tips!
7Deze tip neem ik ook mee! Met dasty ontvetter van wibra gaat het ook goed maar wellicht dat glasex wat minder agressief is.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’